Îţi doreşti o memorie eficientă şi o capacitate de concentrare mai bună? Include în meniul tău anumite alimente care pot avea un impact benefic asupra creierului, dar şi asupra sănătăţii.

Alimentaţia joacă un rol extrem de important în buna funcţionare a organismului. Astfel, alimentele pe care le consumi îţi influenţează în mod direct felul în care gândeşti, dormi sau munceşti. Pentru a înţelege ce anume influenţează sistemul energetic al corpului, am realizat o listă de alimente benefice pentru creier, care îmbunătăţesc capacităţile cognitive.

Peştele şi untura de peşte

Mai mult de 50% din masa creierului conţine lipide, dintre care peste 70% sunt acizi graşi. Astfel, este recomandat să consumi peşte gras, pentru că oferă nutrienţii de care creierul are nevoie. Peştele gras precum somonul este o sursă excelentă de acizi graşi omega-3 DHA şi EPA – ambele tipuri fiind esenţiale pentru dezvoltarea şi funcţionarea creierului.
Studiile au arătat că oamenii a căror dietă conţine o cantitate mai mare de astfel de acizi graşi au mintea mai ascuţită şi se descurcă mai bine la testele de inteligenţă.

Nucile

Nucile sunt extrem de benefice pentru creier. Conţin vitamine din grupa B şi sunt bogate în fenilalanină - un aminoacid de care creierul are nevoie şi are rolul de a proteja memoria. Sunt indicate persoanelor care au probleme cu memoria.

Ouăle

Sunt o sursă bună de proteine, iar gălbenuşul conţine colina, care ajută la dezvoltarea memoriei. Odată pe săptămână este bine să mănânci la cină meniul de la micul dejun – omletă cu pâine prăjită.

Laptele, brânza şi iaurtul

Lactatele au efecte benefice asupra sănătăţii, consumul acestora având efecte extraordinare pentru creier. Persoanele care mănâncă lactate au rezultate mai bune la testele de abilitate mentală.

Mierea de albine

Mierea este unul dintre cele mai bune alimente dulci pentru sănătatea organismului. Substanţele pe care le conţine (fructoza, zaharoza, glucoza, apa, minerale şi vitamine), menţin sănătatea, combat anemia şi oferă energie corpului. Totodată, acest produs are efect calmant, liniştitor, relaxant de aceea ajută în tratamentul insomniei, în combaterea stresului şi calmarea stărilor de nervi. Se recomandă o cană de ceai cu 2 linguriţe de miere de albine, seara, înainte de somn.

Cereale integrale

Creierul are nevoie de o doză constantă de glucoză, iar cerealele integrale o oferă în mod sigur. Acestea conţin vitamine din complexul B, care ajută la hrănirea unui sistem nervos sănătos.

Cei mai mari inamici ai creierului îi găseşti AICI

Ştiai că…

…creierul ocupă, ca spaţiu, doar 2% din corpul tău, dar consnumă cel puţin 20% din energia acestuia.

Ce să NU mănânci:

Evită grăsimile animale saturate - unt, brânză, carne, lapte, maioneză, hrană procesată, acizii graşi, hrana procesată, alimentele fast-food, prăjelile, uleiul de porumb, de sofran, de floarea soarelui.