Au un conţinut ridicat de calorii, de sare şi de aditivi alimentari. Consumul excesiv de sare înainte de somn te poate face să te trezeşti în toiul nopţii pentru a-ţi potoli setea. De altfel, conţinutul de acizi graşi saturaţi poate face ca mezelurile să fie mai puţin digerabile.

Cartofii prăjiţi 

 
Cartofi şi alte prăjeli trebuie evitate seara, deoarece metabolismul încetineşte în timp ce dormi. Alimentele se vor digera mai greu, iar caloriile se vor transforma în grăsimi care se vor depozita în organism, ceea ce va duce la acumularea kilogramelor nedorite.  

Carnea roşie  

Este bogată în proteine fiind recomandată, mai degrabă, la masa de prânz pentru a-ţi oferi energia necesară. Consumată seara, carnea roşie îţi poate provoca disconfort abdominal.  

Dulciurile  

Nu aduc niciun nutrient esenţial pentru organism, cu excepţia, poate, dacă participi la un maraton: în acest caz, glucidele pe care le conţin îţi vor furniza energie. Sunt bogate în calorii, în grăsimi şi zahăr, ceea ce îţi poate îngreuna somnul dacă le consumi seara. 

Citricele  

Sunt bogate în vitamina C, dar şi în apă, ceea ce le face să aibă un efect diuretic şi, implicit, te pot face să mergi mai des la baie. Prin urmare, evită să le consumi seara, înainte de a te pune să dormi. În plus, dacă suferi de reflux gastroesofagian, fructele bogate în acid, precum portocalele şi ananasul, devin adesea problematice.  

Alimente picante  

 
Curry, ardeiul iute şi nu numai au un conţinut mare de capsaicină. Această substanţă activă, odată consumată, te va face să transpiri mai mult, iar transpiraţia are rol de termoreglare a organismului. În plus, vei avea nevoie de multă energie pentru a putea să le digeri. Prin urmare, alimentele picante fac parte din categoria celor care îţi afectează somnul dacă le consumi seara.  
 

Ce să consumi pentru un somn liniştitor 

Alege pâinea integrală, bogată în fibre şi care poate fi mai uşor asimilată. 
 
Alege carnea albă, cum ar fi puiul sau curcanul. 
 
Dacă eşti fan al brânzeturilor, optează pentru cele care au un aport caloric mai mic şi grăsimi mai puţine. 
 
Dacă iubeşti îngheţata, alege sorbetul - un desert scăzut în calorii şi mult mai digerabil – ori un iaurt slab.  
 
Migdalele şi nucile sunt o sursă excelentă de melatonină – hormonul care induce somnul. De altfel, sunt o sursă bogată de magneziu, un mineral care te ajută să ai un somn mai bun.  
 
Kiwi conţine, printre altele, şi melatonină. Serotonina şi antioxidanţii din kiwi ajută la reglarea ceasului biologic.  
 
Cireşele conţin, printre altele, melatonină. Studiile au arătat că te ajută să dormi mai bine.  
 
Bananele sunt unul dintre cele mai bune alimente pentru somn datorită nivelului ridicat de magneziu. Acest mineral are rolul de a relaxa muşchii, respectiv întregul corp.