După mai multe zile libere, e posibil să ai o stare de spirit proastă. Include aceste alimente în meniu pentru a-ţi recăpăta entuziasmul, pentru îmbunătăţirea concentrării şi a memoriei!

Ca să ai energie şi voie bună ai nevoie de magneziu, fier, calciu, vitamine (A, complexul B, inclusiv acid folic, D, E) şi acizi graşi Omega-3. Uite din ce le poţi procura!

Un ou la micul dejun

Oul este un aliment complet. Fierbe unul la masa de dimineaţă! Îţi iei din el acid folic care asigură o bună activitate a creierului şi vitamina B12 care joacă un rol important în buna funcţionare a celulelor nervoase. Are şi vitamina D care te ţine departe de stările depresive.

Sfat

Consumă un ou la două zile, de preferat fiert sau poşat.

Nuci, la gustări

Ia la serviciu câteva nuci pentru a le mânca între mesele principale de peste zi! Menţin saţietatea şi-ţi iau gândul de la dulciuri rafinate. Conţin iod, cu efect benefic pentru vasele de sânge de la nivelul creierului, acizi graşi Omega-3 care alungă depresia şi asigură buna funcţinare a creierului. Iodul influenţează în mod pozitiv tiroida, ferindu-te de letargie, depresie, îngăşare cauzate de hipotiroidism sau tiroidă „leneşă”.

Citeşte şi: Televizorul poate creşte riscul de depresie

Alege să mănânci peşte la prânz sau cină

Peştele este o sursă importantă de substanţe nutritive esenţiale pentru alungarea gândurilor negative, a asteniei şi a depresiei. Dacă nu reuşeşti să mănânci peşte peste zi, păstrează la frigider ulei de ficat de cod din care iei o linguriţă pe zi pentru un plus de vitamina D şi acizi graşi Omega-3.

Coace sfeclă roşie

Sfecla şi rădăcinoasele în general, îţi asigură necesarul zilnic de potasiu şi acid folic, importante pentru a fi optimist şi pentru a avea o memorie bună. Ce are deosebit sfecla roşie este prezenţa în compoziţia ei a 2 substanţe cu efect antidepresiv: uridina şi aminoacidul betaină. Acestea îmbunătăţesc capacităţile de atenţie şi concentrare, contribuie la formarea sinapselor nervoase şi a membranelor celulare. Un alt efect este acelea de stimulare a sintezei neurotransmiţătorului dopamină, substanţă secretată de creier care dă vitalitate, rezistenţă la stres şi o stare de spirit bună.

Te-ar mai putea interesa: 10 carenţe vitaminice care provoacă depresie


Puţin usturoi sau ardei iute, la masa de seară

Atât usturoiul, cât şi ardeiul iute conţin capsaicină, substanţă cunoscută ca analgezic şi care stimulează producţia de endorfină, supranumită hormonul fericirii. Secretarea de endorfine la nivelul sistemului nervos central nu este stimulată doar de condimente, ci şi de râs, mişcare sau sex.

Extrapont

În prima săptămână după un concediu sau după câteva zile libere la dulciuri, mezeluri, semipreparate, produse alimentare care conţin arome, aditivi, coloranţi, mult zahăr! Îţi dau energie doar pe moment.