Ai obiceiul să găteşti pentru mai multe zile şi apoi să reîncălzeşti mâncarea? Uite ce alimente nu trebuie să le reîncălzeşti niciodată!

Nu ai timp să găteşti în fiecrae zi? Eşti obişnuit ca la o singură masă să serveşti 3 feluri de mâncare şi apoi desertul? Tu ştii ce efect au anumite alimente atunci când alegi să le reîncălzeşti?

Ţelina, benefică pentru tensiunea arterială

Ţelina este una dintre legumele care rezistă la temperaturi foarte scăzute, este printre singurele care rezistă chiar şi în faţa brumei. Sucul de ţelină este benefic pentru buna funcţionare a rinichilor tăi şi previne formarea pietrelor la rinichi. Frunzele sunt bogate în vitamina A, iar toată leguma este benefică pentru imunitate, previne tensiunea arterială şi scade colesterolul.

Însă dacă ai ales să o găteşti este bine să nu o reîncălzeşti. Nitraţii pe care îi conţine se vor transforma în substanţe cancerigene malefice sănătăţii tale.

Ouăle

Parcă nimic nu merge mai bine dimineaţa ca o omletă cu multă verdeaţă şi un pic de brânză. Însă dacă nu ai terminat omleta şi vrei să o mănânci la prânz sau mai târziu, nu e nici o probemă, numai să nu o reîncălzeşti deoarece ouăle în acestă situaţie pot deveni toxice. Poţi opta în schimb pentru un sandvich în care să adaugi omleta rece sau să o serveşti ca atare alături de o salată.

Spanacul

Este deja celebră imaginea marinarului care prinde puteri după ce înfulecă o cutie de spanac. Ei bine, această legumă este extrem de bogată în substanţe nutritive esenţiale bunei funcţionări a organismului.

O singură ceaşcă de spanac îţi oferă nu mai puţin de 14% din aportul necesar de vitamina C, pe lângă acidul folic, calciul şi fierul pe care îl conţine.

Astfel că este de preferat să îl consumi în stare crudă, la salate sau în smoothie-uri. Nu îl reîncălzi niciodată,deoarece spanacul conţine nitraţi care pot să îţi facă mai mult rău decât bine.

Ciupercile

Sunt considerate unele dintre cele mai sănătoase alimente, pline de proteine. Au avantajele că le poţi găsi pe tot parcursul anului, sunt uşor de preparat şi săţioase.

Chiar dacă sunt un pic mai greu de digerat de organism. În cazul în care le-ai gătit şi vrei să le reîncălzeşti, proteinele pe care le conţin suferă anumite modificări ce pot da dureri de burtă şi balonări persistente.

Sunt o bună sursă de energie în cazul în care alegi să le consumi în stare crudă în salate sau ca garnitură.

Fibrele pe care le conţin te pot ajuta să combaţi constipaţia şi să îţi reglezi tranzitul intestinal.

Află ce suc te ajută în cazul insuficienţelor cardiace AICI

Cartofii reîncălziţi pot cauza probleme digestive

Piureul este delicios, poate fi servit în diverse combinaţii însă este bine să îl consumi atât cât este cald. În cazul în care ai fiert cartofii pentru piure în coajă şi ţi-au mai rămas, păstrează-i la frigider, apoi adaugă-i în salate. Nici cartofii prăjiţi nu par a fi ideali pentru reîncălzire.

La acelaşi capitol se află şi carnea de pui. Proteinele conţinute suferă modificări ce pot ulterior să favorizeze apariţia problemelor la nivelul digestiv.

Sfecla roşie

O sursă excelentă de vitamina B, folaţi, mangan, fier şi fosfor este sfecla roşie. Nitraţii pe care îi conţine ajută la buna funcţionare a circulaţiei sangvine în tot corpul, în special al nivel cerebral şi muscular. Singurul său efect secundar este acela că urina ar putea avea tentă roşiatică.

Poţi să o consumi în stare crudă în sucuri, în salate, fiartă sau coaptă, însă niciodată reîncălzită. La fel ca în cazul ţelinei, nitraţii sunt benefici doar dacă nu o expui prea mult timp încălzirii.