Se ştie că alimentaţia este una dintre modalităţile pe care le avem la-ndemână pentru a ţine bolile la distanţă. De exemplu, alimentele bogate în antioxidanţi se numără printre cele care oferă protecţie împotriva numeroaselor probleme de sănătate.

Pe înţelesul tututor, antioxidanţi sunt de fapt un complex de vitamine, minerale şi enzime care au rolul de a reduce acţiunea radicalilor liberi, compuşi care favorizează apariţia multor afecţiuni, printre care şi cancerul. Îţi spunem în rândurile care urmează care sunt alimentele bogate în antioxidanţi pe care trebuie să le incluzi în dieta ta zilnică!

Alimente bogate în antioxidanţi: căpşunile

Surse de vitamine C, K, B2, B5, precum şi de magneziu, iod, acizi graşi omega 3 şi potasiu, căpşunile conţin fenoli, antioxidanţi care protejează structurile celulare.
Mai multe studii au subliniat că, datorită antioxidanţilor pe care îi conţin, căpşunile sunt printre cele mai importante fructe anticancer, prevenind şi apariţia altor afecţiuni, cum sunt degenerescenţa maculară legată de vârstă şi artrita reumatoidă. Sărace în calorii, căpşunile reprezintă o alegere inspirată şi în curele de slăbire.

Alimente bogate în antioxidanţi: cireşele

O altă tentaţie dulce a verii, cireşele sunt bogate în antocianină, un alt antioxidant redutabil, care are efect antitumoral, împiedicând instalarea unor forme de cancer. Poţi prepara şi deserturi apetisante cu cireşe, cum ar fi tartele.
Pe lângă gustul lor delicios, acestea îţi furnizează melatonină, substanţă care te ajută să ai un somn liniştit şi care te protejează de bolile cardiace. Cireşele, atât cele dulci, cât şi cele amare, sunt recomandate în ameliorarea durerilor musculare, a bolilor hepatice şi în litiazele renale şi biliare.

Alimente bogate în antioxidanţi: piersicile

Delicioasele piersici sunt deosebit de valoroase şi pentru sănătate. Datorită conţinutului ridicat de vitamina C, piersicile ajută la întărirea sistemului imunitar.
Antioxidanţii din piersici ajută la prevenirea cancerului, a bolilor cardiovasculare şi la întârzierea procesului de îmbătrânire. Antioxidanţii luteină şi zeaxantină din compoziţia lor ajută la filtrarea luminii solare, împiedicând efectul negativ al radiaţiilor ultraviolete asupra retinei.

Alimente bogate în antioxidanţi: caisele

Printre vitaminele care recomandă caisele ca alegere sănătoasă se află vitamina A, antioxidant puternic, care te fereşte de apariţia unor boli oculare, precum cataracta şi degenerescenţa maculară.
Doar trei caise îţi furnizează jumătate din doza zilnică necesară de vitamina A. Licopenul, alt antioxidant important din aceste fructe, împiedică oxidarea colesterolului LDL (numit şi cel „rău”), diminuând riscul instalării bolilor de inimă. Caisele mai conţin şi vitamina C, care ajută la întărirea sistemului imunitar, precum şi vitamine din complexul B.

Alimente bogate în antioxidanţi: murele

Printre fructele cu cel mai mare nivel de antioxidanţi se numără murele. De altfel, toate fructele de pădure sunt renumite pentru cantitatea lor importantă de antioxidanţi. Şi celelalte fructe de pădure au un conţinut ridicat de antocianine, acei antioxidanţi care protejează organismul împotriva unor boli grave cum ar fi cancerul, afecţiunile cardiovasculare şi maladiile Parkinson şi Alzheimer.

Alimente bogate în antioxidanţi: roşiile


Printre legeumele care au un conţinut ridicat de antioxidanţi se numără şi roşiile. Ele sunt o sursă importantă de licopen, vitamina A şi vitamina C, unele dintre cele mai puternice substanţe antioxidante. Numeroasele studii în domeniu au arătat că includerea legumelor în diet ajută la prevenirea mai multor afecţiuni, printre care diabetul, ateroscleroza şi anumite tipuri de cancer.

Alimente bogate în antioxidanţi: broccoli


Deşi nu foarte popular în rândul românilor, broccoli se numără printre legumele care nu trebuie să ne lipsească din alimentaţie. Explicaţia este una simplă: conţine aproape aceeaşi cantitate de vitamina C ca şi lămâile, dar este bogat şi în vitaminele din complexul B, minerale, luteină şi acid folic. Legume aduce beneficii imunităţii şi ţine la distanţă problemele de vedere şi cele hepatice.

Alimente bogate în antioxidanţi: ceai verde

Ceaiul verde nu este doar un bun înlocuitor al cafelei, ci şi o sursă importantă de antioxidanţi. Considerat un izvor de sănătate, ceaiul verde este un tonic al sistemului imunitar. Datorită „depozitului” de vitamine, de minerale şi de flavonoizi, ceaiul verde ajută la distrugerea radicalilor liberi.
Experţii de la Centrul de Studiu al Cancerului din Japonia au descoperit că băutorii de ceai verde au un risc cu 20-25% mai redus de a face cancer colorectal, de vezică urinară, de esofag, de pancreas şi de stomac.

Alimente bogate în antioxidanţi: vin roşu

Ştiai că un pahar de vin roşu, consumat cu moderaţie, aduce organismului numeroase beneficii pentru sănătate? Licoarea are un conţinut ridicat de antioxidanţi, printre care resveratrolul şi flavonoidele, compuşi ce au grijă de sănătatea noastră. Specialiştii susţin că vinul roşu ajută la prevenirea bolilor cardiace, a Alzheimerului, a diverselor infecţii, dar şi a cancerului.

Alimente bogate în antioxidanţi: ciocolată

Ciocolata nu este doar desertul care ne răsfaţă papilele gustative, ci şi un bun aluiat când vine vorba de sănătate. Speciaiştii americani de la Centrul "Hershey" au analizat nivelul de antioxidanţi din ciocolata neagră (bogată în cacao) şi din fructe precum coacăzele, afinele şi rodiile. Ciocolata a „triumfat“ la conţinutul de flavonoide, compuşi cu efect antioxidant, care ajută la prevenirea bolilor cardiovasculare. Specialiştii atrag însă atenţia că efectele benefice ale ciocolatei pot fi diminuate de adaosul de zahăr şi de lapte.