Tocmai ai devenit mamă, iar grijile şi toată atenţia ta se împart între nevoile celui mic şi grija ca tu să faci faţă noilor ,,solicitări”. Nu uita că programul de odihnă şi alimentaţia sunt esenţiale pentru tine în această perioadă. Citeşte urmatorul materialul cu "Alimentaţia de după naştere. Ce trebuie să mănânce proaspăta mămică" pentru ca atat dumneavoastra, cat si micutul sa fiti sanatosi si fericiti.

Deşi nu este cu mult diferită de alimentaţia de dinainte de naştere, cea de după este concepută astfel încât beneficiile să fie resimţite atât de cel mic, cât şi de organismul mamei. Important este ca alimentele consumate să-i ofere mamei nutrienţii de care are nevoie, dar şi puterea şi energia pentru a face faţă noului program impus, în cea mai mare parte, de copil.

După naşterea naturală organismul este epuizat, iar lipsa somnului şi a meselor regulate poate dezechilibra şi mai mult metabolismul mamei. De aceea, este nevoie ca ea să consume mai multe mese pe parcursul zilei, astfel încât să se atingă numărul necesar de calorii. Doar aşa mama va putea să aibă grjă de cel mic şi de ea.

Aflam mai jos ce trebuie sa continta alimentaţia de după naştere. Ce trebuie să mănânce proaspăta mămică:

Fără prăjeli sau alimente care balonează

După naştere, femeia nu trebuie să includă în dietă alimentele care îl pot balona pe cel mic: fasolea, broccoli, varza, conopida, ceapa, napii, castravetele şi mazărea. Ea trebuie să evite şi alimentele condimentate, cele picante (usturoi, chilli, piper) sau afumăturile, deoarece acestea pot schimba gustul laptelui.

La fel de important este ca noua mamă să nu consume alimente sau băuturi care conţin cofeină (îl pot agita pe copil), dar şi citrice. Explicaţia? Specialiştii spun că, în unele cazuri, fructele care un conţinut ridicat de vitamina C nu sunt tolerate bine de organismul copilului. În categoria alimentelor interzise intră şi prăjelile, care pot duce la apariţia disconfortului stomacal al mamei.

Cât mai multe fructe, legume şi verdeţuri

Din alimentaţia femeii nu trebuie să lipsească legumele şi fructele şi verdeţurile gătite în diverse combinaţii. În timpul alăptării, femeia va trebui să aibă o alimentaţie diversificată, care să asigure necesarul de proteine, de minerale şi de vitamine de care are nevoie organismul în această perioadă.

Spre deosebire de celelalte modalităţi de gătire, cea cu aburi aduce cele mai multe beneficii când vine vorba de păstrarea unei cantităţi cât mai mari de nutrienţi. Dieta de după naştere, implicit în timpul alăptării, trebuie să cuprindă: lactate (lapte, iaurt, brânză), carne (roşie, de pasăre, peşte), ouă, alune, pâine, cereale, orez, paste. Dulciurile şi grăsimile trebuie consumate în cantităţi mici.

Alte sfaturi despre alimentaţia de după naştere. Ce trebuie să mănânce proaspăta mămică:

- include în dieta zilncă alimentele simple şi uşor de digerat, cum ar fi supele, orezul, tocana de legume;
- consumă cât mai multe lichide. Din lipsă de timp, multe mame uită să bea apă, ceea ce poate duce la deshidratare. În perioada alăptării infuzia de fenicul ajută producţia de lapte matern (1-2 linguriţe de seminţe la o cană de apă fierbinte, bea cel mult două căni de infuzie pe zi).
- fructele uscate, care conţin o cantitate mai mare de fier, dar şi alimentele bogate în acid folic aduc beneficii în cazul alăptării;
- evită pe cât posibil alimentele de tip fast-food, cele de patiserie, dar şi semipreparatele.