Corpul tău depozitează grăsimile în mod diferit faţă de altele, astfel că, de cele mai multe ori, vorbim de conformaţii diferite: măr, pară, piramidă inversată sau clepsidră.

Organismul se va adapta extraordinar de repede la un plan de alimentaţie construit în funcţie de conformaţia corpului. În plus, nivelul de energie se va îmbunătăţi, iar kilogramele în plus vor dispărea mai repede. Iată cum!

Alimentaţia corectă în funcţie de forma corpului: silueta măr

Acest tip de conformaţie tinde să acumuleze o mare parte din greutate în jurul taliei, în timp ce picioarele şi braţele sunt destul de subţiri.
În general, persoanele cu acest tip de conformaţie se confruntă cu pofte (alimente bogate în zahăr, sucuri acidulate, cofeină etc.) în timpul dimineţii sau după prânz şi le lipseşte energia. Ele trebuie să fie foarte atente la nivelul de insulină, iar kilogramele se vor topi odată ce vor echilibra nivelul zahărului din sânge.

Alimente recomandate: Consumă proteine curate (pui, carne de vită slabă, carne de porc, peşte), grăsimi sănătoase (ouă, avocado, nuci, seminţe, unt de nuci, ulei de cocos, ulei de măsline, brânză). Include, de asemenea, multe verdeţuri (spanac, varză, salată etc)

Ce să elimini: cafeaua, băuturile cofeinizate, carbohidraţii, batoanele şi băuturile energizante, precum şi iaurturile îndulcite.

Alimentaţia corectă în funcţie de forma corpului: silueta pară

Acest tip de conformaţie tinde să acumuleze o mare parte din grăsimi în zona şoldurilor şi a coapselor, partea superioară a corpului fiind semnificativ mai mică.

De obicei, persoanele cu acest tip de siluetă au un nivel mai ridicat al estrogenului în corp, astfel că trebuie să includă în dieta lor alimente care să elimine excesul de hormoni de estrogen.

Alimente recomandate: Consumă fructe şi legume bogate în fibre, ovăz, quinoa, hrişcă şi orez brun. Include, de asemenea, cantităţi mici de proteine slabe şi grăsimi curate, fără lactate, însă.

Ce să elimini: Lactate bogate în grăsimi (brânză, smântână), carne care conţine pesticide şi hormoni, cofeină, alcool sau tofu.

Alimentaţia corectă în funcţie de forma corpului: piramida inversată

Acest tip de siluetă pare mai degrabă masculină, fiind caracterizată de umeri laţi şi şolduri înguste. Grăsimea de acumulează, de obicei, în zona pieptului, pe braţe şi deasupra liniei sânilor.

Persoanele cu acest tip de siluetă trebuie să aibă grijă la nivelul cortizolului din organism, un hormon eliberat de glandele suprarenale. Astfel, un nivel ridicat al cortizolului perpetuează creşterea în greutate.

Alimente recomandate: Include în alimentaţia ta carbohidraţi precum ovăz, orez brun, hrişcă, lactate cu conţinut scăzut de grăsimi, sucuri proaspete, fructe şi legume bogate în fibre din abundenţă.

Ce să elimini: Carnea grea, brânzeturile grase, alimentele sărate, batoanele proteice, băuturile cofeinizate.

Alimentaţia corectă: silueta clepsidră

Acest tip de conformaţie se caracterizează prin proporţii echilibrate şi o talie puternic marcată, iar kilogramele se distribuie, de obicei, uniform: faţă, braţe, piept, genunchi şi glezne.

Alimente recomandate: Consumă fructe şi legume proaspete, cereale integrale (fulgi de ovăz, quinoa, hrişcă), proteine slabe şi multe condimente. De asemenea, limitează consumul de carbohidraţi rafinaţi şi carne grasă.

Ce să elimini: băuturile cofeinizate, lactatele, carbohidraţii rafinaţi, dulciurile.