Un stil de viaţă sănătos şi echilibrat presupune alegerea unor alimente cu cât mai puţine grăsimi şi calorii “goale”. În cele ce urmează descoperă câteva alimente pe care este indicat să le incluzi în dieta de zi cu zi.

Afine sau căpşuni?

Cu toate că este sezonul căpşunilor, afinele au mai multe beneficii asupra organismului, întrucât au o puternică acţiune antioxidantă, prevenind afecarea ţesutului muscular după antrenament. De asemenea, antioxidanţii din compoziţia afinelor întăresc sistemul imunitar, stopând astfel dezvoltarea unor afecţiuni grave.

Piept de pui sau curcan?

Ambele sunt recomandate de către nutriţionişti, însă pieptul de pui este mai bogat din punct de vedere nutriţional decât carnea de curcan. Pieptul de pui are 3 grame în plus de proteine per porţie, mai mult fier şi seleniu, minerale care au un rol important în buna funcţionare a organismului.

Spanac sau varză?

Varza conţine de 4 ori mai multă vitamina C decât spanacul şi de aproape 2 ori mai multă vitamina A şi vitamina K. De asemenea, varza conţine cu până a 3 ori mai multă luteină şi zeaxantină, doi antioxidanţi care menţin sănătatea ochilor.

Pâine de grâu sau de secară?

Studiile arată că persoanele care mănâncă pâine de secară la micul dejun îşi menţin senzaţia de saţietate pentru o perioadă mai scurtă de timp, spre deosebire de cei care optează pentru pâinea de grâu.

Unt de arahide sau unt de migdale?

Spre deosebire de untul de migdale, cel de arahide are mai mult calciu şi magneziu, minerale importante în contracţia musculaturii şi în menţinerea sănătoasă a sistemului osos.

Pe de altă parte, untul de migdale conţine grăsimi mononesaturate în proporţie de 60%, motiv pentru care este de preferat în locul alimentelor bogate în grăsimi saturate.

Grăsimile mononesaturate reduc nivelul colesterolului rău şi protejează sistemul cardiovascular, reducând riscul accidentelor vasculare cerebrale.