Consumul de cofeină aduce numeroase beneficii organismului - te trezeşte, îmbunătăţeşte memoria, creşte capacitatea de concentrare şi alertă şi te face mai activ. Însă, persoanele care au renunţat la cofeină spun că acest lucru le-a schimbat complet viaţa.

Iată, aşadar, prin ce schimbări trece organismul după ce renunţi complet la cofeină!

Schimbări de dispoziţie şi stări de oboseală

Dacă ţi-ai făcut un obicei din a bea cafea zilnic, ai observat cu siguranţă ce se întâmplă atunci când ai o zi în care nu consumi cafea. Simptomele includ oboseală excesivă, dureri de cap şi schimbări evidente în ceea ce priveşte starea de spirit.

Vei slăbi

Majoritatea persoanelor nu realizează cantitatea mare de calorii pe care o conţin băuturile cofeinizate, de la sucurile care conţin cofeină şi foarte mult zahăr până la cele cu amestec de cafea. Astfel, doar o singură băutură cofeinizată poate conţine până la 200 de calorii.

Vei dormi mai bine şi vei avea mai multă energie

De obicei, consumul de cafea sau alte băuturi cofeinizate poate perturba serios somnul, chiar dacă acestea au fost băute cu şase ora înainte de ora de culcare, arată un studiu. Rezultatul? Te vei trezi obosit şi vei avea nevoie de o nouă doză de cofeină.

Tocmai de aceea, persoanele care renunţă la cofeină au parte de un somn mai odihnitor şi mai adânc decât persoanele care beau chiar şi o cantitate mică de cafea, iar pe termen lung organismul tău va avea mai multă energie.

Vei fi mai calm

Cofeina acţionează ca un stimulent asupra sistemului nervos şi încurajează eliberarea de adrenalină. În plus, cofeina creşte tensiunea arterială. Renunţă, aşadar, la cofeină şi vei fi mai calm şi mai puţin anxios în timp.

Vei pierde din aportul de antioxidanţi

Cafeaua este principala sursă de antioxidanţi din alimentaţia americanilor din clasa mijlocie, arată un studiu recent. Astfel, dacă te-ai hotărât să renunţi la cafea, o poţi înlocui cu una dintre cele mai bogate surse de antioxidanţi - ceaiul verde, plus legume şi fructe.