Problemele părului indică, de obicei, o suferinţă ascunsă, întrucât părul este un adevărat barometru al sănătăţii. Totuşi, dificultăţile podoabei capilare depend de factorii genetici, dar şi de neîngrijirea părului.

Dacă te confrunţi şi tu cu această problemă, află care sunt principalele cauze ale căderii părului şi învaţă cum să le tratezi.

Deficienţa de fier poate duce la căderea părului. Pentru a te asigura că ai o cantitate suficientă de fier în organism, mănâncă mai multă carne roşie şi cât mai multe legume.

Mineralele sunt foarte importante pentru creşterea părului. Mănâncă fructe şi legume proaspete în fiecare zi pentru a asigura nivelul normal de minerale în organism.

Tiroida leneşă este o altă problema care duce la căderea părului. Dacă această glandă nu funcţionează bine, rişti să pierzi foarte mult par.

Anemia este o frecventă cauză a căderii părului. Astfel, este bine să consumi alimente bogate în fier, precum ficatul (nu şi dacă eşti însărcinată), cereale integrale, legume cu frunza verde-închis, ouă, curmale şi stafide.

Diabetul sau problemele cu glanda tiroidă pot provoca schimbări hormonale în organism care pot duce la căderea părului. De asemenea, sindromul ovarelor polichistice poate fi cauza fie a pierderii părului, fie a apariţiei acestuia în zone nedorite precum faţă sau mâini.

Vopsirea părului, întinderea sau decolorarea pot duce la căderi temporare de păr. Firele pot cădea din rădăcină în urma traumatizării scalpului cu soluţii chimice.