Stiai ca ajungem sa consumam pana la 60 de kg de zahar pe an, conform Organizatiei Mondiale a Sanatatii? Ti se pare o exagerare? Gandeste-te ca 1 pahar de suc tip cola contine aproape 10 lingurite de zahar. Din pacate, este foarte simplu sa faci exces de zahar.

Nutritionistii recomanda un consum de zahar de cel mult 40 de g pe zi, ceea ce inseamna 8 lingurite. Trebuie sa tii cont ca cele mai multe produse alimentare au zahar adaugat si este foarte usor sa depasesti doza zilnica recomandata. In caz de exces de zahar pe o perioada mai lunga de timp, riscul sa apara obezitatea, bolile cardiace, dezechilibrele hormonale si alte afectiuni grave este mare. De aceea, publicatia timesofindia.com puncteaza solutiile de ajutor pentru situatiile cand  nu mai poti controla nevoia de dulce.

Fa miscare – orice activitate care iti face placere

Studiile au demonstrat ca tendinta de a manca alimente dulci este mai mare cand corpul este influentat de factori, precum stres si tensiune. Cand stii ca parcurgi o perioada mai solicitanta atat fizic, cat si psihic, gaseste o activitate fizica pe placul tau si fa-ti un program de miscare zilnica. Iti vei imbunatati si respiratia, iar nrvii tai se vor mai relaxa. Mergi la sigur cu meditatia, cu yoga, dar si cu alergatul obtii rezultate rapide.

Gateste

Dupa ce au studiat in amanunt aceasta tema, oamenii de stiinta a tras o concluzie ingrijoratoare: dupa ce faci exces de zahar, simti tot mai mult nevoia sa mananci alimente procesate, ambalate, produse de tip fast-food in locul mancarii gatite. Chiar daca se gasesc tot felul de motive impotriva, incearca sa iti prepari singura pranzul sau cina si nu trisa rontaind chipsuri sau alte alimente gata facute din comert.

Mananca alimente cu fibre si proteine

Cateva zile, macar, furnizeaza-i organismului o cantitate mai mare de fibre alimentare si proteine. Acestea stabilizeaza nivelul de zahar din sange. Fa-ti gustari din legume si mananca doua-trei fructe pe zi, nu prea dulci. Si fructele uscate sunt de ajutor cand te lupti cu pofta de ceva dulce.

Include in meniu probiotice

Se mai numesc si bacterii „bune“, pentru ca sunt esentiale pentru tranzitul intestinal si pentru imunitate. Una dintre cele mai importante misiuni ale probioticelor este sa protejeze colonul de infecţii care duc la boli grave, cum este cancerul. Cele mai bune surse naturale de probiotice sunt iaurtul si produsele fermentate din lapte (kefir, sana). Cand faci exces de zahar, intestinele se congestioneaza cu bacterii “rele” si creeaza un mediu propice aparitiei unor tulburari in organism.