Exerciţiile aerobice aduc numeroase beneficii asupra organismului. Doar o jumătate de oră de aerobic reduce riscul de a face boli precum diabet, hipertensiune şi afecţiuni coronariene, potrivit Asociaţiei Americane a Inimii. De asemenea, persoanele care fac mişcare în mod constant au un risc mai mic de a suferi din cauza depresiei, osteoporozei şi a diferitelor tipuri de cancer.

Cum ajută inima

În timpul exerciţiilor aerobice, inima pompează sângele mai repede în organism, iar muşchiul inimii se întăreşte.

Efectele şedinţelor de aerobic se văd mai repede, atunci când exerciţiile fizice sunt efectuate regulat. Cu cât muşchiul inimii este mai puternic, cu atât va pompa mai mult oxigen în corp, îmbunăţăţind circulaţia sângelui.

Astfel, organismul tău va beneficia de efectele pozitive ale acestui proces. Un supliment de oxigen nu este favorabil doar musculaturii, ci şi organelor.

O bună circulaţie a sângelui contribuie la eliminarea mai rapidă a toxinelor din organism, un proces esenţial pentru menţinerea sănătăţii generale.

Cum te ajută să arzi calorii

Milioane de mitocondrii microscopice sunt prezente în muşchi. Acestea au rolul de a elimina grăsimile, carbohidraţii şi proteinele.

Suplimentul de oxigen obţinut prin efectuarea de exerciţii de tip aerobic creşte densitatea mitocondriilor active în celulele muşchilor, ceea ce implică o ardere mai rapidă a caloriilor şi a carbohidraţilor din organism.

Aşadar, cu cât faci mai multe exerciţii, cu atât organismul tău va arde mai mulţi carbohidraţi şi mai multe grăsimi.

Printre cele mai bune exerciţii de tip aerobic se numără:

- mersul (în special la munte)

- ciclismul

- înotul

- joggingul

- tenisul

- baschetul