Dacă ai exclus din alimentaţie pâinea şi făinoasele din dorinţa de a te proteja de gluten, află că acesta se poate găsi şi în alte alimente la care nu te-ai fi gândit în mod normal.

Mai nou, glutenul se găseşte în anumite vitamine, suplimente alimentare şi medicamente pe care şi tu le consumi. Glutenul este o proteină greu de digerat de organism, iritând atât tractul digestiv, cât şi alte organe. Se găseşte în cereale: grâu, hamut, orz, secară.

Sosul de soia

Deşi la bază este compus din seminţe de soia, sosul final conţine şi grâu. Din fericire, pe piată poţi găsi şi variante care sunt 100% doar din seminţe de soia

Murăturile

În procesul de fabricare al murăturilor, unele branduri folosesc oţetul din orz; orzul fiind una din cerealele bogate în gluten

Hot dogul

Chiar dacă ştii că atât pâinea, cât şi făinoasele trebuie evitate, crenvurştii şi sosul pe care le foloseşti la prepararea hot dog-ului pot avea în compoziţie gluten provenit din grâu.

Dressingul pentru salată

Dacă vrei să foloseşti un dressing pentru salată cumpărat de pe piaţă, trebuie să ţii cont de faptul că sosurile pentru salate conţin agenţi de îngroşare, iar o mare parte dintre ei conţin gluten. Amidonul este un derivat din grâu.

Chipsurile cu arome

Gustul atât de variat şi bogat este obţinut în urma unor procese în care se implică şi ingrediente ce conţin gluten cum ar fi orzul, grâul, secara.

Atenţie!

Produsele care sunt fără gluten au de cele mai multe ori un nivel crescut de zaharuri, grăsimi saturate şi aditivi alimentari.