Dacă îţi doreşti să ai o podoabă capilară bogată sau pur şi simplu un păr frumos şi sănătos, ai grijă să nu-ţi lipsească din dietă alimentele indicate în cele ce urmează!

Peştele gras

Acizii graşi Omega-3 din peştele gras, cum este şi somonul, menţin sănătatea scalpului şi a părului. De asemenea, accelerează creşterea părului. În plus, acest tip de peşte conţine vitamina D şi aminoacizi, substanţe nutritive esenţiale pentru păr.

Cartofii dulci

Sunt nu numai gustoşi, ci şi o sursă bună de betacaroten. Cartofii dulci sunt necesari pentru o asimilare corectă a vitaminei A, o substanţă nutritivă necesară pentru creşterea părului.

Fructele de avocado

Conţinutul ridicat de grăsimi din fructele de avocado ajută la creşterea părului şi-i conferă strălucire. Le poţi consuma ca atare, în salate, dar le poţi folosi şi sub formă de mască pentru păr şi scalp. Stimulează producerea de colagen şi elastină, tipuri de proteine necesare şi pentru piele.

Seminţele de floarea-soarelui

Vitamina E din aceste seminţe previne şi combate căderea părului. Consumul de seminţe la una dintre gustările de peste zi îţi aduce şi antioxidanţi care previn pierderea podoabei capilare şi menţin sănătatea scalpului.

Citeşte şi: Boli care cauzează căderea părului

Ardeii graşi

Comparaţi cu portocalele, ardeii graşi au de 5 ori mai multă vitamina C, de care corpul are nevoie pentru a asigura rezistenţa părului şi unghiilor. Mâncaţi frecvent, ardeii graşi portocalii îţi cresc aportul de antioxidanţi şi preîntâmpină ruperea firelor de păr.

Ouăle şi migdalele

Un ou îţi aduce zilnic vitaminele şi mineralele de care ai nevoie, fiind un aliment complet. Gălbenuşul în mod special îţi acoperă necesarul de acizi graşi Omega-3 şi vitamina B7 (biotină), importante pentru păr şi piele, dar şi pentru sănătatea sistemului nervos. Vitamina B7 se găseşti şi în migdale, de aceea un păr frumos ţi-l păstrezi şi dacă mănânci zilnic o mână de migdale.