Atât fructele, cât şi legumele alese în mod corespunzător îţi aduc o sursă bună de vitamine şi minerale, astfel că este indicat a fi consumate cât mai des cu putinţă.

Nu cantitatea, ci calitatea produselor pe care alegi să le consumi contează. Alege să înlocuieşti produsele de tipul celor semipreparate sau fast food cu alimente bio, consumate cât mai mult în starea lor naturală. În felul acesta vei beneficia de un aport nutriţional mult mai benefic sănătăţii tale.

Caisele, bogate în betacaroten

Nu întâmplător sâmburii de caise au o foarmă asemănătoare cordului uman. Studiile efectuate atât pe sâmburi cât şi pe pulpa acestui fruct au scos la iveală faptul că dacă le consumi cu regularitate îţi pot îmbunătăţi activitatea cardiacă şi a celorlaltor organe vitale.

Mai ales datorită fibrelor pe care le conţine îţi vor oferi un uşor efect laxativ care va menţine confortul şi sănătatea tranzitului intestinal.

Vitamina A, C, B6 fierul, manganul sunt doar câteva dintre secretele caiselor, ingrediente necesare organismului tău.

Mango este un alt fruct bun de consumat cu regularitate. Un singur fruct îţi aduce un aport de vitamina C de aproximativ 50 de miligrame, doza zilnică recomandată de medici spre a fi consumată. Antioxidanţii săi ajută la lupta împotriva îmbătrânirii premature, a artritei, dar şi la menţinerea sistemului imunitar în parametri optimi.

Un fruct ce pare să oprească dezvoltarea celulelor canceroase este zmeura, extrem de bogată şi aceasta în vitamina C. Evită să consumi fructele adăugându-le zahăr. Optează pentru o salată de fructe stropită cu zeama de la o lămâie şi nimic altceva sau alege să le consumi ca atare.

Avocado reduce colesterolul rău

Are un conţinut ridicat de acid oleic şi de grăsimi nesaturate care sunt ideale pentru a scădea nivelul colesterolului rău din sânge dar şi pentru a creşte numărul de lipoproteine cu densitate mare.
Avocado este un fruct ideal pentru persoanele care vor să scape de grăsimea abdominală şi să-şi ţină greutatea sub control.

Pepenii, aliaţii siluetei

Având un conţinut ridicat de vitamina C şi de betacaroten, ambele soiuri de pepene, atât cel verde, cât şi cel galben ajută organismul să lupte împotriva radicalilor liberi, sprijină imunitatea şi hidratează întregul organism.

Pepenele verde ajută la o mai bună funcţionare a rinichilor, la fel ca şi sucul de afine care luptă împotriva apariţiei infecţiilor urinare. Conţin foarte puţine calorii şi sunt produse diuretice.

Nici roşiile nu sunt de trecut cu vederea. Pe lângă cantitatea importantă de licopen, acestea sunt cele mai importante carotenoide care se bucură şi de foarte mulţi antioxidanţi importanţi pentru corpul tău.

Despre roşii, cercetătorii afirmă că dacă le consumi cu regularitate acestea pot reduce riscul apariţiei maladiilor vezicii urinare şi a stomacului. Pentru a asigura sănătatea colonului, specialiştii recomandă un consum zilnic de roşii bio.

Stafidele asigură oxigenarea organele vitale

Deşi sunt un soi de struguri, stafidele sunt recomandate a se consuma dimineaţa alături de cereala şi iaurt la micul dejun sau pentru a da un gust dulce diverselor preparate culinare, în felul acesta evitând consumul de zahăr.
Pe de altă parte, smochinele sunt şi ele o bună sursă de dulce dar şi de kaliu şi carbohidraţi buni. Unde mai pui şi faptul că au în componenţa lor vitamina B6, substanţă responsabilă cu producerea serotoninei.

Lămâia şi ceapa previn apariţia cancerului

În lămâie se regăseşte limonelul şi vtamina C, ambele benefice pentru a ţine celulele canceroase la distanţă, în timp ce în ceapă se regăseşte quercetinul, un antioxidant care minimizează cu succes riscul apariţiei celulelor canceroase.

O altă legumă cu un conţinut crescut de antioxidanţi ce previne aparia maladiilor canceroase mai ales cancerul d epiele este anghinarea. În plus, aceasta este indicată şi dacă sunt probleme legate de nivelul de colesterol în sânge.
Nu trebuie trecute cu vederea nici fructele de mare, acestea au în componenţa lor vitamina B12, vitală pentru regenerarea celulelor nervoase. Atât în crustacee cât şi în midii se regăseşte o doză semnificantă de fier, mangan şi kaliu.
Alege sănătatea înainte de toate, mănâncă echilibrat şi hidratează-te corespunzător!