Antioxidanţii pe care îi conţin anumite alimente reglează funcţia multor organe, inclusiv a pancreasului pe care-l feresc şi de inflamaţii şi diverse afecţiuni.

Usturoiul

Datorită alicinei, o substanţă din compoziţia usturoiului, acesta din urmă are proprietăţi antioxidante. De asemenea, previne apariţia inflamaţiilor în corp, inclusiv pe cele de la nivelul pancreasului.



Broccoli

Consumul de legume crucifere, precum broccoli sau conopidă, este importantă pentru a preîntâmpina dezvoltarea cancerului pancreatic. Acestea reprezintă o sursă bună de sulf care previn mutaţia celulelor, îndeosebi multiplicarea celor canceroase.



Fructele de pădure

Mănâncă mai des fructe de pădure şi cireşe, vişine! Sunt bogate în antioxidanţi, refac pancreasul şi previn efectele negative ale radicalilor liberi.

Strugurii

O substanţă pe care o conţine coaja de struguri, numită resveratrol, are acţiune antioxidantă şi protejează celulele pancreatice de efectele nefaste ale radicalilor liberi. Dacă nu-ţi plac prea mult strugurii consumaţi ca atare, bea un pahar de vin roşu pentru a evita afecţiunile pancreatice.

Citeşte şi: Ce trebuie să ştii despre cancerul pancreatic



Cartofii dulci

Betacarotenul din cartofii dulci combate cancerul pancreatic datorită antioxidanţilor. Alte surse bune de betacaroten sunt legumele şi fructele portocalii.



Iaurtul

Mănâncă mai des şi iaurt. Mulţumită culturilor de bacterii vii pe care le conţine, iaurtul este alimentul perfect pentru buna funcţionare a sistemului imunitar şi pentru a proteja pancreasul de infecţii. Alege sortimente neîndulcite!



Spanacul

Sănătatea pancreasului depinde şi de acoperirea necesarului zilnic de fier şi de vitamina B. Spanacul le conţine pe ambele într-o cantitate mare. Poţi să-ţi procuri aceste substanţe nutritive şi din alte verdeţuri, ca salata verde.