Iarna avem tendinţa să mâncăm mai mult şi să facem puţină mişcare. Iată câteva soluţii plăcute ca să nu iei în greutate.

10 minute de abdomene = clătite sărate cu cremă de icre = 100 kcal

Repejor şi corect făcute! Pentru o ardere rapidă a caloriilor, mobilizează-te şi fă o serie de abdomene dimineaţa, înainte de a pleca la serviciu. Rezultatul? Un abdomen plat!

Sfat: Pentru a face abdomenele corect, urmează aceşti paşi. Aşază-te pe spate cu genunchii flexaţi şi cu mâinile la ceafă.

Ridică-te până ajungi cu pieptul la genunchi. Fă trei serii a câte 10 repetări, cu pauze de 30 de secunde între ele.

40 de minute de înot = un pahar cu vin fiert = 220 kcal

Înotul este ideal pentru a trata celulita, excelent împotriva retenţiei de apă şi un stimulent perfect pentru producerea de serotonină.

Dacă optezi pentru 40 de minute de înot, vei slăbi şi te vei şi relaxa.

Sfat: În timp ce înoţi, păstrează un ritm care să-ţi convină şi încearcă să nu faci pauze lungi. Te poţi ajuta şi de nişte labe de înot, pentru a mări rezistenţa la apă şi pentru a-ţi stimula musculatura.

70 de minute de mers pe bicicletă = 100 g de ciocolată neagră = 530 kcal

Acest timp poate corespunde drumului de acasă la serviciu şi înapoi sau unei plimbări relaxante de weekend.

În plus, mersul pe bicicletă este un mod plăcut de a scăpa de kilogramele în plus acumulate în timpul Sărbătorilor.

E bine de ştiut că, în medie, excesele culinare ne fac să luăm cam 800 de grame în greutate.

Sfat: Încearcă să mergi cu o viteză constantă de 16 kilometri pe oră. Aceasta este o viteză ideală pentru încălzire. Poţi creşte apoi viteza la 20 de kilometri pe oră.

Poţi ridica fundul de pe şa timp de cinci minute, pentru a lucra partea superioară a corpului, iar dacă vrei să-ţi lucrezi abdomenul, încearcă să stai cât mai aplecată spre ghidon şi încordează-ţi muşchii abdomenului.

1 oră de cumpărături = o cupă cu îngheţată = 60 kcal

Parcă pentru 60 de kilocalorii nu te-ai încumeta să ieşi din casă, dar, când te gândeşti la reduceri, parcă-ţi vine cheful de umblat!

Acest „exerciţiu”, pe lângă faptul că te ajută să consumi câteva calorii, poate fi foarte plăcut şi relaxant.

Sfat: Poartă tocuri de cinci centimetri. Acestea te ajută să-ţi lucrezi abdomenul şi muşchii feselor şi ai picioarelor.

15 minute de sărituri cu coarda = 3 bomboane de ciocolată = 150 kcal

Săritul cu coarda reprezintă cel mai bun raport de calorii pierdute în comparaţie cu timpul petrecut pentru acest exerciţiu.

Atenţie însă! Dacă faci acest lucru acasă, poartă adidaşi. În plus, un sutien de sport este necesar de fiecare dată când faci exerciţii fizice.

Sfat: Poţi sări coarda fie cu picioarele apropiate, fie cu fiecare picior în parte. Totodată, poţi face salturile pe toată talpa sau pe vârfuri.

Încearcă să faci serii a câte un minut, cu pauze de câte 30 de secunde. Fă prima serie de sărituri într-un ritm mai lent, urmând ca seriile celelalte să fie din ce în ce mai rapide.

2 ore de patinaj = tocană de viţel cu orez = 400 kcal

Patinatul este o plăcere în anotimpul rece. Fixează-ţi un ritm destul de alert, însă ai grijă să nu cazi - asta te-ar putea descuraja.

Gândeşte-te că patinajul te ajută să ai picioare frumoase şi un fund perfect.

Sfat: Încearcă să-ţi păstrezi echilibrul ridicând pe rând câte un picior. Acest lucru va fortifica muşchii fesieri şi pe cei ai gambelor.

30 de minute de dans = 6 felii de salam = 200 kcal

Ce alt mod mai plăcut de a consuma calorii decât dansul?! Renunţă la statul la calculator şi dansează, chiar la tine acasă. Stai departe însă de „ronţăieli”.

Sfat: Mişcă-ţi toate părţile corpului. Începi cu picioarele, apoi cu şoldurile, după care cu spatele şi braţele.

1 oră de mers pe jos = o clătită dulce = 210 kcal

Toţi doctorii recomandă o oră de mers pe jos zilnic. Aşadar, încearcă pe cât posibil să faci
asta.

Fie că te plimbi sau că, în loc să iei autobuzul o staţie, mergi pe jos, este bine să faci cât mai multă mişcare.

Sfat: Viteza accesibilă tuturor este de 5 kilometri pe oră. Acest ritm este moderat şi ideal pentru a pune circulaţia şi muşchii în mişcare.