Creierul tău are nevoie de combustibilul potrivit pentru a funcţiona normal. Hrana pe care o consumi îţi poate proteja memoria şi capacitatea de concentrare. Iată câteva alimente care te pot ajuta!

Peştele

Peştele gras (somonul, sardinele, heringul) conţine acizi graşi omega 3, substanţe care protejează creierul. Totodată, acizii omega 3 cresc nivelul serotoninei, hormonul care îţi dă o stare de bine. Persoanele care consumă peşte cel puţin o dată pe săptămână au un risc mai mic de a face Alzheimer decât cele care preferă carnea roşie.

Mustul

Mustul îmbunătăţeşte memoria pe termen scurt şi stimulează activitatea creierului. Această băutură ajută la echilibrarea nivelului de dopamină, substanţă al cărei exces sau deficit poate duce la apariţia unor afecţiuni ale creierului.

Ciocolata caldă

Acestă băutură delicioasă nu numai că te încălzeşte în zilele friguroase, ci îţi şi menţine sănătatea creierului. Două linguri de pudră de cacao pură conţin de două ori mai mulţi antioxidanţi decât vinul roşu şi de trei ori mai mulţi decât ceaiul verde, arată studiile. Antioxidanţii din cacao ajută la protejarea celulelor nervoase.

Nucile şi migdalele

Aceste două fructe ajută la scăderea nivelului tensiunii arteriale. De asemenea, reglează nivelul colesterolului „rău” din sânge, prevenind atacurile cerebrale, şi ajută la buna oxigenare a creierului. Nucile mai conţin acizi omega 3 şi magneziu.

Cerealele integrale şi orezul brun

Orezul brun conţine numeroase vitamine şi magneziu, important pentru sănătatea sistemului nervos. Cerealele integrale sunt bogate în vitamina B6, care ajută la reducerea efectelor poluării asupra creierului.

Uleiul de măsline

Bogat în substanţe care scad nivelul tensiunii şi al colesterolului „rău” din sânge, uleiul de măsline protejează creierul şi-l ţine „în formă” şi la vârste înaintate. Cel mai bun este uleiul de măsline extravirgin, provenit din prima presare a măslinelor.

Ouăle

Conţin proteine, vitamina B12 şi zinc, nutrienţi esenţiali mai ales pentru dezvoltarea creierului copiilor, dar şi pentru buna funcţionare a lui. Ouăle protejează memoria şi te ajută să ai reacţii rapide la stimuli. Totuşi, nu trebuie consumate în exces, pentru că pot fi toxice în cantităţi mari şi pot creşte nivelul colesterolului „rău”.

Doctor Click! vă sfătuieşte

Vitaminele din grupul B - B1 (tiamina), B3 (niacina), B6 (piridoxina), B9 (acidul folic) şi B12 (ciancobalamina) sunt implicate în buna funcţionare a creierului şi a nervilor. Aceste vitamine se găsesc în carne, lapte, ouă şi cereale integrale.

Antioxidanţii au rol în protecţia vaselor împotriva aterosclerozei, păstrând o bună circulaţie cerebrală, dar efectul nu se observă decât în timp. Pentru ca bebeluşul să aibă un coeficient de inteligenţă mai mare, este important ca mama să consume suficient iod în timpul sarcinii.