Despre orgasm se spun multe, inclusiv că femeile au mai multă nevoie pentru a-l atinge. Iată ce este adevărat şi ce este fals în legătură cu orgasmul!

«În timpul unui act sexual, femeia poate avea mai multe orgasme»

ADEVĂRAT. Cinci până la 10 la sută din femei trăiesc orgasm multiplu în timpul aceluiaşi contact sexual. Bărbatul ajunge cel mai des la orgasm în timpul ejaculării. Cu toate acestea, şi bărbaţii pot avea orgasme în absenţa ejaculării, prin controlarea muşchilor pubococigieni, un grup de muşchi pelvieni.

«Penetrarea adâncă asigură orgasmul»

FALS. Cele mai multe femei obţin orgasmul mai ales prin stimulare clitoridiană. De asemenea, în cazul în care punctul G se află la trei centimetri de intrarea în vagin, penetrarea adâncă nu înseamnă neapărat atingerea orgasmului.

«Femeile au nevoie de mai multă „pregătire” pentru a ajunge la orgasm»

ADEVĂRAT. Cu cât se acordă o atenţie mai mare preludiului, cu atât sunt şanse mai mari ca femeia să ajungă la orgasm. Se consideră că sunt necesare în jur de 20 de minute de stimulare clitoridiană şi a punctului G pentru ca femeia să obţină plăcerea sexuală. În momentul în care femeia se apropie de punctul culminant, bărbatul nu trebuie să schimbe tehnica sau ritmul mişcărilor, pentru ca partenera să nu „rateze” orgasmul.


Mai poţi citi şi:

- Idei pentru un orgasm reuşit

- De ce mimăm orgasmul?

- 5 lucruri surprinzătoare despre orgasm


«Orgasmul vaginal este mai plăcut faţă de cel clitoridian»

FALS. Sexologii au păreri împărţite despre orgasmul vaginal şi cel clitoridian. Astfel, unii susţin că nu există un orgasm vaginal pur, acesta fiind o „continuare” a celui clitoridian. Orgasmul vaginal este supraapreciat pentru că este mai greu de atins, însă ambele tipuri oferă o plăcere intensă.

«Poţi să rămâi însărcinată chiar dacă nu ai orgasm»

ADEVĂRAT. Dacă nu se foloseşte o metodă contraceptivă şi dacă raportul sexual are loc în perioada în care femeia se află la ovulaţie, se poate produce o sarcină, chiar şi în absenţa orgasmului.

«Unele exerciţii te pot ajuta să ajungi mai repede la orgasm»

ADEVĂRAT. Gimnastica musculaturii pelviene poate contribui semnificativ la îmbunătăţirea vieţii sexuale. Muşchii care trebuie exersaţi sunt cei implicaţi în procesul urinării (muşchii pubococcigieni). Pentru identificarea acestora, este suficientă încordarea muşchilor ca atunci când se încearcă stoparea urinării.

Odată localizaţi, aceşti muşchi trebuie contractaţi şi relaxaţi alternativ timp de trei-cinci secunde. Însă rezultatele nu se obţin peste noapte, fiind necesare câte cinci minute de exerciţii, de două ori pe zi. Pentru a te bucura de efectele exerciţiilor Kegel, trebuie să le practici timp de trei săptămâni. Acest tip de gimnastică se poate efectua chiar şi când stai în picioare sau pe scaun.

Exerciţiile Kegel sporesc plăcerea contactului sexual atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi, fiind recomandate şi în tratarea ejaculării precoce, incapacităţii de a obţine orgasmul (anorgasmia) şi durerilor din timpul contactului sexual (dispareunia). Acest tip de gimnastică îi poate ajuta pe bărbaţii trecuţi de prima tinereţe să îşi controleze erecţia.