Unele alimente sau băuturi consumate împreună este posibil să-ţi dea neplăceri precum balonarea, hiperglicemia sau o mai slabă asimilare a mineralelor şi vitaminele.

Pâinea cu cartofii prăjiţi sau cu gem

Carbohidraţii simpli conţinuţi de pâinea albă provoacă creşterea vertiginoasă a glucozei din sânge, este de părere Liz Weinandy, dietetician în cadrul Centrului Medical Wexner al Universităţii din Ohio.

Dacă la pâinea albă mai adăugăm gem, cartofi prăjiţi sau sucuri acidulate, iată o cale uşoară către dezastru: zahărul din sânge creşte rapid, iar organismului va trebuie să lucreze din greu pentru a elimina insulina din pancreas, astfel că, pe termen lung, aceste combinaţii de alimente pot duce la diabet.

Berea după ce-ai mâncat un burger

Atât berea cât şi burgerii sunt procesaţi de ficat, însă organismul va digera mai întâi alcoolul, din moment ce îl recunoaşte drept toxină. Acest lucru lasă grăsimea să plutească în voie în fluxul sanguin, de unde poate fi apoi stocată în ţesutul adipos sub formă de grăsime.

În plus, nu sunt excluse stările de greaţă, întrucât alimentele bogate în grăsimi, cum sunt burgerii, se digeră mai greu.

Vinul şi soia sau linte

Vinul roşu conţin compuşi numiţi taninuri. Însă, atunci când taninurile sunt amestecate cu alimente care conţin fier, cum ar fi lintea sau soia, organismul nu mai este capabil să absoarbă toate mineralele. Acest aspect este deosebit de important mai ales pentru vegetarieni şi raw vegani, care au multă nevoie de fier.

Laptele în ceaiul negru

Ceaiul negru este bogat în antioxidanţi, care contribuie la reducerea inflamaţiilor provocate de multe boli cronice, inclusiv boli de inimă şi diabet, susţine Alissa Rumsey, purtător de cuvânt al Academiei de Nutriţie şi Dietetică , Statele Unite.

Astfel, dacă te gândeşti să adaugi lapte (de vacă sau de soia) în cana de ceai, nu vei face decât să diminuezi beneficiile acestui ceai, întrucât proteinele din lapte împiedică absorbţia antioxidanţilor de organism, mai explică Alissa Rumsey.

Sosul dietetic şi salata de legume

În mod surprinzător, lipsa grăsimilor din salată blochează absorbţia substanţelor nutritive de către organism.

Potrivit unui studiu publicat în American Journal of Clinical Nutrition, carotenoizii - adică pigmenţii care pot preveni instalarea cancerului, a bolilor cardiovasculare şi a degenerscenţei maculare, sunt mult mai uşor de absorbit atunci când salata conţine un dressing cu grăsimi sănătoase, cum ar fi uleiul de măsline. Aşadar, stropirea salatei cu un pic de ulei de măsline şi oţet este chiar indicată.

Băuturile cu alcool şi cafeaua

O situaţie des întâlnită: bei la cină 2-3 pahare de vin, te cuprinde brusc moleşeala şi căscatul şi te gândeşti că un capuccino este un răsfăţ care te-ar putea salva. O idee nu tocmai bună!

De ce? Pentru că energia pe care ţi-o dă cafeaua poate masca o eventuală intoxicaţie, astfel încât nu-ţi vei mai da seama dacă ai întrecut măsura cu alcoolul. Acelaşi lucru este valabil şi în cazul combinaţiei vodcă plus băutură energizantă, de exemplu. De aici, şi riscuri mai mari către accidente.