Îndulcitorii naturali sunt o soluţie dacă vrei să-ţi reduci consumul de zahăr. Unele dau un gust la fel de bun sau chiar mai bun băuturilor şi deserturilor tale.

Stevia, bună pentru diabetici

Dacă ai diabet sau eşti hipertensiv, stevia este o opţiune de luat în calcul, pentru că-ţi reduce nivelul de glucoză din sânge.

Pot alege stevia şi cei care intenţioneză să slăbească, întrucât nu conţine calorii şi taie pofta de mâncare.

Extrapont

Întrucât poate fi încălzită la temperature de până la 200 grade, stevia se poate folosi la copt sau la gătit.

Siropul de agave nu-ţi creşte cu mult glicemia

Dacă vei folosi sirop de agave în locul zahărului alb, nu numai că vei savura băuturi calde şi prăjituri delicioase, dar nici nu vei risca să-ţi crească glicemia foarte mult. Are în compoziţia lui 90% fructoză.

Zahărul de cocos are gust asemănător cu zahărul

Mai scump decât zahărul alb, cel din nucă de cocos asigură un gust asemănător, fiind totuşi o alegere mai bună pentru păstrarea sănătăţii.

Îţi asigură o parte a aportului zilnic de minerale fier, zinc, potasiu, magneziu, dar şi de vitamine din complexul B.

Ştiai că…

…zahărul din flori de cocos are un gust plăcut de caramel?

Siropul de arţar, sursă de calciu

Este un tip de sirop care aduce un plus de dulceaţă preparatelor tale preferate.

Pe lângă acest atu, siropul de arţar conţine calciu, mangan, zinc, antioxidanţi, ceea ce-l face o alternativă sănătoasă la zahăr.

Melasa are efect antioxidant

Dacă vrei să înlocuieşti zahărul rafinat cu ceva care să-ţi dea energie, melasa este o variantă bună.

Se obţine din trestie de zahăr şi-ţi aduce un plus de minerale cum sunt fierul, magneziul, calciul.