5 sfaturi să-ţi gestionezi timpul eficient
1. Fă-ţi lista priorităţilor Te cred pe cuvânt că ai vrea o zi de 48 de ore, ca să ai timp să le faci pe toate. Până când va deveni posibil aşa ceva, mai repede dilatezi tu timpul. Uite cum: - Pune pe hârtie toate treburile pe care le ai de făcut de-a lungul zilei. - Observă cât timp îţi ia să te ocupi de fiecare lucru şi cât din orele de serviciu petreci în trafic sau la o cafea cu colegii. - Caută să foloseşti la maximum timpul! În drum spre serviciu ai putea să dai telefoane sau să arunci o privire în agendă 2. Aşa separi priorităţile de urgenţe Ţi se pare că toate treburile sunt importante şi ai vrea să te dedublezi ca să le termini la timp? Trebuie doar să stabileşti ce este urgent şi ce nu. Îţi propun o metodă pe cât de veche, pe atât de eficace: - Fă-ţi timp în primul rând pentru treburile urgente şi importante. - De cele importante, dar nu atât de urgente, se poate ocupa un coleg binevoitor. - Ceea ce nu este nici important, nici urgent, amână pentru mai târziu.
Te-ar mai putea interesa şi:
- 5 sfaturi pentru o viaţă mai sănătoasă
- 4 sfaturi ca să fiţi cumpătaţi la cumpărături
- Râsul şi plânsul, cele mai simple terapii antistres
Dacă ai termene fixe în care să termini anumite treburi, nu există riscul să te abaţi de la planul iniţial, lăsându-te dus de val sau făcând pauze prea lungi. De aceea, te ajută să-ţi stabileşte pentru fiecare lucru un interval orar în care să-l duci la sfârşit. În plus, aşa îţi poţi evalua singur performanţele la serviciu.
...ce poţi face în timpul programului, fără să faci ore suplimentare. Nici lucrul acasă nu este o soluţie, poate doar în situaţii excepţionale. Cu gândul că poţi termina totul şi după orele de serviciu, este posibil să fii tentat să zăboveşti mai mult până la terminarea unei sarcini de lucru. Dacă lucrezi la ceva important, care te solicită foarte tare, opreşte-te şi ocupă-te de altă sarcină de serviciu, care nu-ţi solicită concentrare maximă.
La sfârşitul săptămânii, verifică-ţi lista pe care ai făcut-o lunea şi bifează sarcinile pe care le-ai îndeplinit. Dacă nu ai terminat ceva, încearcă să vezi care au fost cauzele. Aşa nu vei mai repeta situaţia data viitoare şi vei reuşi să finalizezi totul în timp util şi în orele de lucru.Este cel mai sigur mod prin care să preîntâmpini eventualele probleme ce te împiedică să-ţi termini treburile.