Se estimează că una din trei persoane din ţările dezvoltate suferă de hipertensiune. În acest sens, specialiştii trag un semnal de alarmă şi spun că orice creştere a valorilor tensiunii arteriale, chiar şi una moderată, este asociată cu o speranţă de viaţă mai redusă.

Aşa că, dacă aveţi tensiunea mare, nu ar trebui să neglijaţi acest aspect. Mergeţi la medic, încercaţi să vă schimbaţi obiceiurile alimentare şi stilul de viaţă. Iată câteva alimente, recomandate de specialişti, care îţi vor scădea tensiunea.

Peştele

Numeroase soiuri de peşte (precum somon, macrou, hering şi păstrăv) conţin vitamina D. Numeroase studii au dovedit că această vitamină scade tensiunea.

De aceea, medicii le recomande celor care au această afecţiune să mănânce mai multă carne de peşte. De preferat, măcar o dată la două zile. A

cesta trebuie preparat la cuptor sau la aburi, în niciun caz să fie consumat dacă este prăjit. Şi încă ceva: nu trebuie să-i puneţi sare. Dacă vi se pare că nu are gust, adăugaţi-i puţin busuioc.

Spanacul

Şi spanacul este unul dintre alimentele care sunt recunoscute pentru faptul că reduce tensiunea. Acestă legumă are un conţinut mic de sodiu, însă are din plin calciu, magneziu şi acid folic.

Dacă ai tensiunea mare, acest aliment nu ar trebui să lipsească din alimentaţia ta zilnică. Fierbe spanacul, toacă-l, adaugă o lingură de iaurt şi asta-i tot.

Seminţele de in

De asemenea, seminţele de in reduc tensiunea. Se ştie despre seminţele de in că sunt o sursă bogată de acizi graşi omega 3. Acestea reduc tensiunea. Cum le poţi consuma?

Pune câteva linguri de seminţe de in în salată (iată o reţetă: salata verde, puţină ceapă, roşii, castraveţi, o linguriţă de ulei de măsline, un strop de zeamă de lămâie, 100 de grame de iaurt şi seminţe de in), iaurt sau pâine (dacă obişnuieşti să o prepare în casă).

Ridichiile

Aceste legume au puterea de a regla tensiunea arterial datorită conţinutului ridicat de potasiu. În plus, antioxidanţii din această legumă scad nivelul colesterolului ceea ce, contribuie, la scăderea riscului de a dezvolta o boală cardiovasculară. Aşa că, ai groijă să le mănânci cât mai des.

Sfaturi utile

Specialiştii îţi mai recomandă să bei cel puţin 2 litri de apă pe zi, dar şi să consumi sucuri proaspete de morcov, sfeclă şi pepene. Astfel, vei elimina toxinele şi vei îmbunătăţii circulaţia sângelui.

În plus, ai grijă ca pe lista alimentelor pe careurmează să le cumperi să se regăsească unele ce conţin acizi graşi esenţiali ce curăţă pereţii arterelor. De asemenea, limitează grăsimile, hrana procesată, mai ales carnea de acest fel şi semipreparatele.