Având avantajul că se găsesc în magazine tot timpul anului, bananele sunt o sursă de energie şi de vitamine de care trebuie să profităm.

Bananele sunt o sursă de calorii, cu o valoare nutritivă ridicată şi un conţinut scăzut de apă. O banană mare oferă peste 100 calorii, aşa că, dacă eşti la dietă, ai grijă!

Previn infarctul

Potrivit unor cercetări recente, consumul regulat de banane reduce cu 40% riscul apariţiei infarctului. Datorită conţinutului de fier şi potasiu, ele sunt recomandate persoanelor anemice. De asemenea, ajută la reglarea tensiunii arteriale şi la buna funcţionare a sistemului nervos.

Detoxifică organismul şi ajută rinichii

O cură de opt banane pe zi timp de trei zile curăţă organismul de toxine şi ajută la eliminarea lor prin urină. Cura este eficientă şi pentru îndepărtarea pietrelor de la rinichi.

Bune antidepresive

Bogate în vitamina A, C, B1, B2 şi săruri minerale (fier, sodiu, magneziu, zinc, calciu, fosfor), bananele echilibrarează sistemul nervoas, ajută organismul în stărilea de stres, depresie, suprasolicitare nervoasă şi astenie. Sunt recomandate elevilor în perioada de examene, pentru că îi ajută să se concentreze şi să asimilieze mai bine informaţiile.