Trăim într-un ritm alert, motiv pentru care ne hrănim haotic.

Iată zece sfaturi utile despre cum să “păcălim” foamea:

1. Dacă mâncaţi în oraş, luaţi o linguriţă de lapte praf şi lăsaţi-l să se topească în gură. Acesta conţine o substanţă numită albumină, care taie pofta de mâncare.

2. Beţi apă cu gheaţă, în timpul mesei. Astfel, se diluează sucurile gastrice şi nu veţi mai face excese culinare sau de băuturi alcoolice.

3. Evitaţi combinaţia dulce-sărat, deoarece creşte pofta de mâncare.

4. Beţi dimineaţa, pe stomacul gol, un pahar cu apă, în care aţi adăugat o linguriţă de oţet de mere. Are efect diuretic, ajută organismul să elimine toxinele şi intensifică arderile metabolice.

5. Înlăturaţi grăsimea, când preparaţi supe sau sosuri.

6. Mestecaţi bine. Ajutaţi astfel formarea bolului alimentar şi veţi avea o bună digestie. Nu vă veţi simţi balonaţi, iar starea de saţietate se menţine.

7. După o masă copioasă, beţi o ceaşcă de ceai de mentă în loc de alcool. Veţi economisi cel puţin 60 de calorii.

8. Renunţaţi la lichioruri dulci şi la băuturi aperitive, pentru că acestea măresc cantitatea de sucuri gastrice şi senzaţia de foame. Consumaţi doar vin alb sau roşu.

9. Luaţi-vă măcar 30 de minute de pauză pentru masa principală. Senzaţia de saturaţie se instalează abia după 15-20 de minute.

10. O ceaşcă de zeamă de supă sau o porţie de salată de legume potolesc foamea. Veţi mânca mai puţin din felul principal.