Alimentele pe care le consumi îţi pot influenţa în mod pozitiv performanţele intelectuale, capacitatea de concentrare şi gândirea.

Peştele gras (tonul, somonul, macroul, heringul, sardinele) conţine acizi graşi omega 3, esenţiali pentru stimularea memoriei. Rolul lor este cu atât mai important cu cât acizii omega 3 sunt componenţi importanţi ai membranelor celulare cerebrale. Conform unei cercetări recente, persoanele care consumă de trei ori pe săptămână peşte bogat în acizi omega 3 prezintă un risc mai mic de a se îmbolnăvi de demenţă.

Legumele uscate (linte, năut, fasole) sunt bogate în fibre şi au rolul de a echilibra indicele glicemic. Ţine minte că cerealele pe care le consumi dimineaţa pot furniza creierului porţia zilnică de energie iar glucoza reprezintă un adevărat combustibil pentru creier.

Bananele sunt bogate în magneziu şi vitamina B6, care îmbunătăţesc funcţiile mentale.

Ficatul de viţel sau de pui conţine fier (care ajută la transportul oxigenului către creier), precum şi mai multe vitamine din complexul B, care influenţează pozitiv coeficientul de inteligenţă.

Fructele roşii (coacăze, căpşuni, zmeură, afine, mure) sunt considerate adevărate mine de vitamina C şi de antioxidanţi, care pot asigura o bună irigare a creierului.

Fructele de mare conţin proteine şi oligoelemente, zinc, iod, care combat oboseala intelectuală şi stresul.

Ouăle, aliment complex, conţin lecitină şi asigură o bună funcţionare a celulelor nervoase.

Ciocolata neagră este, conform studiilor, foarte bună pentru că îmbunătăţeşte circulaţia sanguină la nivelul creierului şi ajută în tratarea insomniei. Flavonoizii din cacao antrenează funcţiile mentale, iar magneziul şi antioxidanţii cresc nivelul de oxigen din creier.

Spanacul conţine acid folic şi sporeşte capacitatea de concentrare.

Avocado, sursă de vitamina E şi antioxidanţi, are un efect revitalizant asupra sistemului nervos.