Concentraţia glucozei din sânge, cunoscută sub denumirea de glicemie, depinde de alimentele consumate. O valoare crescută a glicemiei determină apariţia diabetului zaharat, motiv pentru care este recomandat cunoaşterea valorilor glicemice şi monitorizarea în permanenţă a alimentaţiei.

Alimentaţia noastră este compusă dintr-un cumul de valori mai mult sau mai puţin nutriţionale, printre acestea regăsindu-se şi indicele glicemic din sânge. Sângele transportă glucoza către toate celulele organismului pentru a avea energia necesară activităţilor din ziua respectivă.

Care sunt valorile normale ale glicemiei

În mod normal la un adult sănătos valoarea glicemiei pe nemâncate este între 72 şi 108 mg/dl şi poate creşte până la 140 mg/dl într-un intreval de 2 ore după masă.

În cazul persoanelor depistate cu diabet, valorile glicemiei luate pe nemâncate se încadrează între 72- 126 mg/dl, ajungând după masă aproae de 162 mg/dl în cazul diabetului de tip 1 sau insulino-dependent şi sub 153 mg/dl în cazul persoanelor cu diabet de tip 2 sau non insulino-dependent.

Afinul, insulina vegetală

Având în compoziţia lor o substanţă numită mirtilină, cunoscută şi sub denumirea de insulină vegetală, frunzele de afin sunt indicate afi consumate de către diabetici deoarece ajută la normalizarea valorilor glicemiei din sînge.

În plus, sunt şi o excelentă sursă de antioxidanţi, vitamine, minerale oferindu-ţi o veritabilă doză de energie şi sănătate.

Şi seminţele de schinduf ajută la normalizarea valorilor glicemice.

Frunzele de măslin scad colesterolul

Măslinele sunt ideale a fi consumate în orice perioadă a zilei, iar frunzele de măsline consumate sub formă de infuzie ajută la normalizarea valorilor colesterolului cât şi a trigliceridelor, protejând în felul acesta aparatul acrdiovascular, în special de formarea plăcii şi a depunerilor de ţeşut adipos pe traiectul venelor şi arterelor.

Obişnuieşte-te să adaugi în ceai sau chiar şi în cafea o linguriţă de scorţişoară, acesta îţi va fi de mare folos pentru a ţine în frâu glicemia, pentru a stimula metabolismul să ardă mai multe calorii, dar şi pentru a scădea colesterolul rău acolo und evalorile sunt crescute.

Alte plante extrem de sănătoase atât pentru glicemie cât şi pentru a inhiba anumite enzime din metabolismul glucidic sunt frunzele de dud, de salvie, de nuc, anghinarea sau chiar cele de cicoare.

Rădăcina de păpădie, ceaiul regenerator

Păpădia este una dintre cele mai sănătoase plante la care poţi apela. Contribuie la detoxifierea sângelui, având efect depurativ, stimulând buna funcţionare a ficatului şi a pancreasului, având efect pozitiv şi asupra nivelului glicemic din organism.

Pe lângă ceaiul de păpădie poţi să consumi zilnic un pahar de suc care să îţi ofere aportul nutriţional necesar, ai la dispoziţie o largă mare şi variată şi anume sucul de spanac pe care îl poţi combina cu măr, morcov sau doar cu lămâie. De asemenea poţi consuma sucul de la cartofi cu suc de varză sau morcov şi puţină lămâie.

Sau nu uita de faimosul suc de mere. Atât legumele cât şi fructele reprezintă o veritabilă sursă de sănătate, profită de ea!