De ce sunt importante proteinele. 3 beneficii esenţiale

Proteinele sunt alc─âtuite din aminoacizi, iar aceste proteine ╚Öi aminoacizi sunt principalele componente ale mu╚Öchilor, oaselor, pielii, ╚Ťesuturilor ╚Öi organelor noastre. Atunci c├ónd consum─âm proteine, corpul nostru le descompune ├«n aminoacizi individuali ├«n timpul digestiei ╚Öi apoi folose╚Öte ace╚Öti aminoacizi pentru a crea noi proteine ├«n tot corpul.

image

Foto: Shutterstock

Este esen╚Ťial s─â consum─âm o cantitate adecvat─â de proteine; altfel, organismul va trebui s─â descompun─â masa muscular─â pentru a ob╚Ťine aminoacizii de care are nevoie pentru a func╚Ťiona.

Exist─â 3 beneficii principale ale proteinelor:

Proteinele contribuie la sa╚Ťietate 

Una dintre principalele probleme pentru persoanele care ╚Ťin o diet─â bazat─â pe restric╚Ťii calorice ├«n ├«ncercarea de a pierde ├«n greutate ╚Öi pentru sportivii care ard o cantitate semnificativ─â de calorii este senza╚Ťia de foame. ├Än acest caz, consumul de proteine poate fi deosebit de benefic, deoarece contribuie la men╚Ťinerea sa╚Ťiet─â╚Ťii mai mult timp, comparativ cu consumul de carbohidra╚Ťi sau gr─âsimi. A╚Öadar, pentru oricine ├«ncearc─â s─â reduc─â la minim consumul de gust─âri nes─ân─âtoase, gust─ârile bogate ├«n proteine reprezint─â o alternativ─â s─ân─âtoas─â.

Proteinele stimuleaz─â metabolismul 

Pe l├óng─â faptul c─â ajut─â la promovarea sa╚Ťiet─â╚Ťii, proteinele pot contribui, de asemenea, la accelerarea metabolismului, ceea ce poate ajuta la arderea mai eficient─â a caloriilor, un lucru important pentru oricine dore╚Öte s─â ├«╚Öi schimbe compozi╚Ťia corporal─â.

Atunci c├ónd sunt consumate pe parcursul zilei, proteinele contribuie la men╚Ťinerea masei musculare. O mas─â muscular─â adecvat─â este, de asemenea, esen╚Ťial─â pentru men╚Ťinerea metabolismului.

Proteinele contribuie la recuperare ╚Öi cre╚Öterea masei musculare 

Consumul de proteine nu numai c─â ajut─â la prevenirea degrad─ârii masei musculare, dar poate contribui ╚Öi la cre╚Öterea acesteia. Combinarea activit─â╚Ťii regulate ╚Öi a exerci╚Ťiilor fizice cu aportul de proteine promoveaz─â cre╚Öterea muscular─â.

Proteinele de ├«nalt─â calitate con╚Ťin to╚Ťi aminoacizii esen╚Ťiali ╚Öi sunt bogate ├«n aminoacizi cu lan╚Ť ramificat (BCAA). Leucina, unul dintre ace╚Öti BCAA, joac─â un rol major ├«n promovarea cre╚Öterii musculare ╚Öi a recuper─ârii dup─â exerci╚Ťiile de rezisten╚Ť─â ╚Öi anduran╚Ť─â. Aceste proteine de ├«nalt─â calitate se g─âsesc ├«n alimentele proteice de origine animal─â, cum ar fi carnea slab─â de pas─âre, carnea de vit─â, pe╚Ötele, produsele lactate, produsele din ou─â ╚Öi ou─âle ├«ntregi.

Câte proteine ar trebui consumate și cât de des?

Momentul consumului de proteine este deosebit de important pentru sportivi sau pentru oricine ├«ncearc─â s─â ├«╚Öi dezvolte masa muscular─â. Exerci╚Ťiile fizice solicit─â mu╚Öchii. Consumul de proteine dup─â un antrenament ajut─â la repararea ╚Öi reconstruc╚Ťia mu╚Öchilor.

Aportul recomandat de proteine este de 20-40 de grame de proteine ├«n decurs de o jum─âtate de or─â dup─â efectuarea exerci╚Ťiilor fizice.