Cire╚Öele ╚Ťin artrita la distan╚Ť─â ╚Öi ├«╚Ťi ajut─â inima. Ce alte beneficii au

cirese9 jpg

Este din nou sezonul cire╚Öelor. Sunt proaspete, delicioase ╚Öi bune pentru organism  Cire╚Öele nu sunt doar unele dintre cele mai s─ân─âtoase fructe, ele figureaz─â ╚Öi ├«n topul alimentelor care ├«╚Ťi protejeaz─â s─ân─âtatea ├«n general. 

O can─â (aproximativ 21 de cire╚Öe) con╚Ťine mai pu╚Ťin de 100 de calorii ╚Öi 15% din necesarul zilnic de vitamina C. Dar iat─â ╚Öi alte motive pentru care acest fruct cu s├ómburi este binevenit ├«n via╚Ťa ta!

Cireșele: o alegere sănătoasă

Indiferent dac─â v─â plac cele dulci sau cele acri╚Öore, aceste fructe de un ro╚Öu intens nu trebuie s─â fie evitate.. Cire╚Öele au un con╚Ťinut sc─âzut de calorii ╚Öi sunt pline de fibre, vitamine, minerale, nutrien╚Ťi.  Con╚Ťin vitaminele C, A ╚Öi K, dar ╚Öi potasiu, magneziu ╚Öi calciu. Ele aduc, de asemenea, antioxidan╚Ťi, cum ar fi beta-carotenul.

Ciresele sunt pline de antioxidan╚Ťi

Cire╚Öele sunt o surs─â puternic─â de  antioxidan╚Ťi ╚Öi compu╚Öi antiinflamatori . Aceste g─ârzi celulare ├«ncetinesc ├«mb─âtr├ónirea ╚Öi previn bolile cronice, inclusiv bolile de inim─â, cancerul, Alzheimer, diabetul ╚Öi obezitatea .

Protejează împotriva diabetului

Efectul antiinflamator al cire╚Öelor te ajut─â s─â ├«╚Ťi p─âstrezi corpul s─ân─âtos. Ba mai mult, aceste fructeau ╚Öi un indice glicemic sc─âzut. Asta ├«nseamn─â c─â nu declan╚Öeaz─â cre╚Öterea sau sc─âderea nivelului de zah─âr din s├ónge ╚Öi de insulin─â, iar asta ├«nseamn─â c─â te pot ajuta s─â lup╚Ťi ├«mpotriva diabetului sau s─â gestionezi boala dac─â o ai deja.

Te ajut─â s─â ai un somn odihnitor

Cire╚Öele sunt una dintre pu╚Ťinele surse alimentare de melatonin─â, un hormon care te ajut─â s─â controlezi ciclul somn-veghe. Conform unui studiu, sucul de cire╚Öe luat cu una sau dou─â ore ├«nainte de culcare cre╚Öte timpul de somn cu o or─â ╚Öi 24 de minute.

Amelioreaz─â artrita

Mai multe studii sugereaz─â c─â cire╚Öele sunt benefice pentru cei care sufer─â de osteoartrit─â. ├Äncorporarea regulat─â a cire╚Öelor sau a sucului de cire╚Öe ├«n rutina zilnic─â poate ajuta la reducerea durerilor articulare.

Reduc riscul de atacuri de gut─â

Peste opt milioane de adul╚Ťi din SUA sufer─â de gut─â. Aceast─â artrit─â inflamatorie este declan╚Öat─â atunci c├ónd un produs rezidual numit acid uric se cristalizeaz─â ├«n articula╚Ťii, provoc├ónd dureri ╚Öi umfl─âturi chinuitoare. ├Äntr-un studiu, pacien╚Ťii cu gut─â care au consumat cire╚Öe doar dou─â zile (at├ót fructele proaspete, c├ót ╚Öi extractul de cire╚Öe ╚Öi sucul) au ar─âtat un risc cu 35% mai mic de atacuri de gut─â ├«n compara╚Ťie cu cei care nu au m├óncat cire╚Öe.

Reduc colesterolul

Cercet─ârile au ar─âtat c─â consumul de suc de cire╚Öe poate ajuta la sc─âderea colesterolului, inclusiv a celui ÔÇ×r─âuÔÇŁ, cunoscut sub numele de LDL, iar asta ├«nseamn─â c─â scade riscul de boli de inim─â. ╚śi un LDL ridicat este deosebit de ├«ngrijor─âtor ├«n ceea ce prive╚Öte riscul de atac de cord.

Te scap─â de febra muscular─â

Cu alte cuvinte, cire╚Öele pot face ca durerea dup─â antrenament s─â fie mai pu╚Ťin intens─â. De asemenea, protejeaz─â ├«mpotriva uzurii celulare cauzate de exerci╚Ťii fizice ╚Öi ajut─â la sus╚Ťinerea refacerii musculare. Din acest motiv, sucul de cire╚Öe este popular printre sportivii profesioni╚Öti. Dar poate ajuta pe oricine are o via╚Ť─â activ─â.

Cum să maximizezi beneficiile pentru sănătate ale cireșelor

Nu exist─â nimic ca un castron cu cire╚Öe proaspete ├«n plin sezon. Dar aceasta nu este singura modalitate de a le ├«mbr─â╚Ťi╚Öa beneficiile nutri╚Ťionale. C─âuta╚Ťi cire╚Öe congelate sau sucul de cire╚Öe 100% , pentru c─â pot avea tot at├ót de multe beneficii.