Cele mai sănătoase seminţe

1 2 jpg jpeg

Semin┼úele sunt surse bogate de aminoacizi gra┼či esen┼úiali, dar trebuie consumate crude ┼či c├ót mai cur├ónd dup─â recoltare pentru ob┼úinerea tuturor beneficiilor nutritive. Semin┼úele ├«nlocuiesc cu succes aminoacizii esen┼úiali ┼či acizii gra┼či din proteinele animale, un singur pumn de semin┼úe crude pe zi fiind cantitatea corespunz─âtoare. Cea mai bun─â cale de a consuma semin┼úele crude este acoperirea lor cu ap─â ┼či l─âsarea lor peste noapte la frigider. ├Än form─â uscat─â, acestea pot fi greu de digerat datorit─â inhibitorilor enzimatici care previn r├óncezirea.

Toate semin┼úele crude sunt s─ân─âtoase, ├«ns─â printre cele mai s─ân─âtoase se num─âr─â semin┼úele de floarea-soarelui, semin┼úele de dovleac ┼či semin┼úele de in.

Cele mai s─ân─âtoase semin┼úe ÔÇô semin┼úele de floarea-soarelui

Semin┼úele de floarea-soarelui sunt surse excelente de vitamina E, care se extinde ├«n tot corpul ┼či neutralizeaz─â radicalii liberi. Aceste semin┼úe care se g─âsesc din plin la noi, consumate ├«n cantit─â┼úi optime pot reduce nivelul colesterolului din s├ónge ┼či pot sc─âdea riscul apari┼úiei cancerului datorit─â unui con┼úinut foarte bogat ├«n fitosteroli, compu┼či asem─ân─âtori colesterolului. Semin┼úele de floarea-soarelui con┼úin magneziu ├«n cantit─â┼úi mari, ceea ce poate ajuta la reducerea intensit─â┼úii astmului, prevenirea migrenelor ┼či reduce riscul de accident vascular cerebral sau atac de cord.

De asemenea, semin┼úele de floarea-soarelui con┼úin cantit─â┼úi semnificative de seleniu, despre care se ┼čtie c─â ajut─â la repararea celulelor deteriorate, inhib├ónd dezvoltarea celulelor canceroase.

Cele mai s─ân─âtoase semin┼úe ÔÇô semin┼úele de dovleac, bogate ├«n vitamina K ┼či complexul de vitamine B

Semin┼úele de dovleac sunt excelente surse zilnice de zinc, seleniu, vitamina E ┼či acizi gra┼či. Semin┼úele de dovleac au un rol benefic ├«n tratarea unor afec┼úiuni ap─ârute din cauza reten┼úiei de ap─â. Sunt o surs─â bun─â ┼či de vitamina K, vitamine din complexul B, con┼úin├ónd proteine de bun─â calitate. Sunt bogate ├«n triptofan, un aminoacid esen┼úial care se transform─â ├«n serotonin─â ┼či niacin─â, dou─â substan┼úe esen┼úiale pentru o stare de bine. Semin┼úele de dovleac sunt astfel recomandate pentru: reducerea calculilor renali, ameliorarea hiperplaziei benigne de prostat─â, reducerea simptomelor ├«n perioada postmenopauz─â, ├«n artrit─â, ├«n insomnii, ├«n depresii, pentru eliminarea metalelor grele, pentru protec┼úia inimii ┼či ficatului, ├«mpotriva parazi┼úilor intestinali.

Cele mai s─ân─âtoase semin┼úe ÔÇô semin┼úele de in, surs─â bogat─â de Omega 3

Semin┼úele de in au ├«nceput s─â se bucure de prestigiu peste tot ├«n lume ├«n ultimii ani. Acest fapt se datoreaz─â descoperirilor ┼čtiin┼úifice despre beneficiile pe care le au asupra organismului uman. Ele constituie o surs─â important─â de acid alfalinoleic, o substan┼ú─â din gama acizilor gra┼či Omega 3. Sunt bogate ├«n fibre solubile, ceea ce ├«nseamn─â c─â au un efect excelent asupra constipa┼úiei. Sunt o surs─â bogat─â de lignani, substan┼úe ce echilibreaz─â nivelul hormonilor la femei, ceea ce explic─â recomandarea lor ├«n cancere de s├ón, simptoame legate de menopauz─â sau deregl─âri ┼či infertilitate.

Semin┼úele de c├ónep─â, nu prea cunoscute la noi, sunt un aliment cu adev─ârat impresionant. Sunt recomandate ├«n special pentru s─ân─âtatea pielii ┼či a p─ârului, datorit─â con┼úinutului bogat ├«n Omega 3 ┼či Omega 6. Mai con┼úin 40% fibre, 10 aminoacizi esen┼úiali ┼či peste 30% protein─â pur─â care ├«nt─âre┼čte sistemul imunitar. Ajut─â ├«n tratamentul bolilor de inim─â, cancer ┼či boli grave, precum Parkinson ┼či Alzheimer.

Semin┼úele de caise se afl─â ┼či ele printre cele mai s─ân─âtoase semin┼úe, datorit─â con┼úinutul bogat ├«n vitamina B17 (amigdalina), vitamin─â ce atac─â celulele canceroase. 10-12 semin┼úe de caise pe zi sunt necesare pentru a ┼úine la distan┼ú─â bolile grave, precum cancerul.

Semin┼úele sunt surse excelente de aminoacizi esen┼úiali pentru p─âstrarea s─ân─ât─â┼úii. Nu uita┼úi ┼či de semin┼úele de m─âr sau struguri, la fel de importante pentru con┼úinutul bogat de vitamina B17, semin┼úele de susan, bogate ├«n complexul de vitamine B ┼či semin┼úele de chimen, adev─ârate surse de fier, dar ┼či un bun tonic pentru organism.

Vezi ┼či Tratamente naturiste cu semin┼úe de in.