Ce avantaje ai dac─â bei ap─â de cocos. Trebuie s─â le ┼čtii!

Lichid limpede extras din nuca de cocos necoaptă, apa de cocos este o băutură din ce în ce mai populară în ultimii ani. Apa de cocos poate fi inclusă într-un regim echilibrat pentru că aduce numeroase beneficii organismului.

image

Apa de cocos are numeroase beneficii. Foto: Shutterstock

Nuca de cocos este fructul cocotierului (Cocos nucifera), care face parte din familia arecaceae, cea a palmierilor. Cultivat ├«n regiunile tropicale, cocotierul este valorificat at├ót decorativ, c├ót ┼či pentru numeroasele beneficii pe care le au fructele lui, adic─â nucile de cocos.

Apa de cocos este lichidul prezent ├«n fructul necopt. Pe m─âsur─â ce nuca de cocos se coace, o parte din ap─â se men┼úine, ├«n timp ce restul se transform─â ├«n a┼ča-numita carne de nuc─â de cocos.

Ce substanţe nutritive conţine

Apa de cocos con┼úine 94% ap─â ┼či foarte pu┼úine gr─âsimi. Nu trebuie confundat─â cu laptele de cocos, care, ├«n afar─â de ap─â (50%), con┼úine ┼či gr─âsimi, noteaz─â healthline.com.

Apa de cocos (240 ml) con┼úine 60 de calorii, precum ┼či:

Ap─â: 95%

Carbohidraţi: 15 grame

Zah─âr: 8 grame

Calciu: 4% din doza zilnic─â recomandat─â

Magneziu: 2% din doza zilnic─â recomandat─â

Fosfor: 2% din doza zilnic─â recomandat─â

Potasiu: 15% din doza zilnic─â recomandat─â.

Sursă de antioxidanţi

Un studiu din 2013 publicat ├«n jurnalul brazilian al Academia Brasileira de Ciencias arat─â c─â apa de cocos con╚Ťine o concentra╚Ťie mare de antioxidan╚Ťi, adic─â substan╚Ťele care pot contracara ac┼úiunea radicalilor liberi ├«n exces din organism, prevenind ├«mb─âtr├ónirea prematur─â a celulelor), potrivit medisite.fr.

Poate ajuta la sc─âderea glicemiei

Unele studii au ar─âtat c─â apa de cocos poate ajuta la sc─âderea nivelului zah─ârului din s├ónge. ├Äntr-o cercetare efectuat─â pe cobai cu diabet, apa de cocos i-a ajutat s─â ├«┼či men┼úin─â un nivel mai bun al glicemiei ├«n compara┼úie cu grupul de control, care nu a primit aceast─â b─âutur─â. Totodat─â, cobaii care au primit ap─â de cocos au avut niveluri mai sc─âzute de hemoglobin─â glicat─â ceea ce indic─â un control mai bun al zah─ârului din s├ónge pe termen lung.  

Un alt beneficiu al apei de cocos este con┼úinutul de magneziu, care poate cre┼čte sensibilitatea la insulin─â. ┼óine totu┼či cont c─â apa de cocos con┼úine ┼či carbohidra┼úi, pe care zah─ârul ├«n descompune ├«n zaharuri.

Cite┼čte ┼či: Tecile de fasole reduc glicemia. Ce alte beneficii mai au

Potrivit─â dup─â efortul fizic

Apa de cocos poate fi b─âutura potrivit─â pentru restabilirea hidrat─ârii ╚Öi refacerea electroli╚Ťilor pierdu╚Ťi ├«n timpul exerci╚Ťiilor fizice. Electroli╚Ťii sunt minerale care joac─â mai multe roluri importante ├«n organism, inclusiv men╚Ťinerea echilibrului adecvat al fluidelor. Printre electroli╚Ťii vitali se num─âr─â potasiul, magneziul, sodiul ╚Öi calciul. ├Äntruc├ót apa de cocos con╚Ťine electroli╚Ťi precum potasiul ╚Öi magneziul, mai multe studii au ar─âtat c─â poate fi mai benefic─â dup─â exerci╚Ťii fizice.

Cite┼čte ┼či: Aceste alimente ├«╚Ťi p─âteaz─â din╚Ťii

Câtă apă de cocos poţi bea pe zi?

De┼či este o b─âutur─â hidratant─â, apa de cocos nu trebuie s─â ├«nlocuiasc─â apa obi┼čnuit─â. Pentru a te bucura de beneficiile apei de cocos, po┼úi consuma echivalentul a 2 pahare pe zi. Persoanele care sufer─â de boli renale cronice, ├«n special, nu ar trebui s─â consume cantit─â╚Ťi prea mari de ap─â de nuc─â de cocos: con╚Ťinutul ridicat de potasiu poate duce la hiperkaliemie, adic─â la un nivel prea mare de potasiu ├«n s├ónge.