Munca sedentar─â de azi produce mari probleme de s─ân─âtate. Care sunt exerci╚Ťiile recomandate de speciali╚Öti?

Foarte multe persoane consider─â c─â noul stil de munca WFH, remote sau telemunc─â au adus ╚Öi beneficii dar ╚Öi probleme de s─ân─âtate ├«n plus. De fapt, pandemia ╚Öi stilul de via╚Ť─â prin care am fost for╚Ťa╚Ťi s─â trecem au accentuat ╚Öi mai mult problemele pe care le aveam ╚Öi ├«nainte de declan╚Öare covid-19. 

Sedentarismul ╚Öi lipsa unei diete produc multe probleme de s─ân─âtate,  indiferent de v├órst─â sau sex. Statul cu orele pe scaun, f─âr─â a ne lua c├óteva pauze ├«nseamn─â dureri mari pe zona coloanei vertebral─â

Urm─âre╚Öte spotul video ╚Öi afl─â care sunt cele mai simple exerci╚Ťii pe care le poti face chiar in timp ce munce╚Öti. 

Cite╚Öte ╚Öi: Cum ├«╚Ťi afecteaz─â salteaua pe care dormi coloana ╚Öi cum s─â dormi mai bine

Cum s─â am o coloan─â vertebral─â f─âr─â dureri? 

Sistemele noastre osos ╚Öi musculara sunt f─âcute ca noi s─â ne mi╚Öc─âm ╚Öi s─â men╚Ťinem pozi╚Ťia dreapt─â. A sta foarte mult timp pe scaun, f─âr─â pauze ├«n care s─â ne mi╚Öc─âm ╚Öi s─â ne hidratant reprezint─â o presiune foarte mare pe coloana vertebral─â,  care ├«nseamn─â dureri ╚Öi chiar probleme grave. 

ÔÇ×Este dificil s─â lucr─âm de pe canapea, sau dintr-un fotoliu, cu laptopul ├«n bra╚Ťe ╚Öi aplic├ónd foarte mult zona vertical─â. Este important s─â ne mi╚Öc─âm la un interval de 2,3 ore ╚Öi s─â avem grij─â s─â nu treac─â 10-12 ore in care pur si simplu s─â st─âm pe scaun ╚Öi s─â nu ne hidratantÔÇ× spune Tiberiu M─âln─â╚Öan, tehnician nutri╚Ťionist ╚Öi antrenor personal. 

image
Tiberiu Mălnășan

Tiberiu M─âln─â╚Öan este tehnician nutri╚Ťionist  ╚Öi antrenor personal acreditat prin Move On Fitness Education. Este specializat ├«n: programe de hipertrofie muscular─â, programe pentru sc─âdere ├«n greutate, exerci╚Ťii pentru corectarea posturii, preg─âtire fizic─â pentru sportivii de performan╚Ť─â. 

Vezi ╚Öi: Dureri de spate ┼či postur─â incorect─â? ├Äncearc─â elonga┼úiile!