Sunt peste tot: în dulciurile din comerţ, în alimentele procesate şi în sucurile pe care le credem naturale. Zaharurile rafinate sunt periculoase pentru sănătate, iar nutriţionistul Lorena Săroiu ne explică în ce fel afectează organismul şi ce alternative avem!

Zaharurile rafinate se absorb extrem de repede, se digeră foarte uşor şi duc la o creştere bruscă a glicemiei. Aceasta creştere bruscă va duce rapid la o scadere a glicemiei şi,  din nou, apariţia poftei "de dulce". Cu alte cuvinte, "zaharul cere zahar".

Iar efectele negative nu se opresc aici: favorizează demineralizarea, afectează sistemul cardiovascular, supraincarcă organismul în timpul digestiei, predispune la obezitate şi diabet, favorizează creşterea şi deyvoltarea tumorilor, adică sporeşte riscul de cancer, are efecte dăunătoare asupra ficatului, slăbeşte sistemul imunitar, creeaza dependenţă, accelereaza procesul de îmbătrânire, afectează memoria şi capacitatea de concentrare.

Alternativele sănătoase există, dar vin şi ele la pachet cu calorii, însă mai puţine şi mai sănătoase decât caloriile “goale” din produsele cu zaharuri rafinate.

Iată care sunt:

·       Smoothie-uri de fructe în care rămân şi fibrele din pulpa fructului

·       Sucuri proaspete de fructe şi legume.

Ca modalitate de preparare, alegeţi varianta sucurilor obţinute prin presare la rece deoarece acestea au un timp de stoarcere mai mare, o oxidare mai redusa şi îşi păstreaza mult mai bine nutrienţii benefici pentru organism.