Suplimentele ,,prieteneÔÇŁ ale femeilor

1 2 jpg jpeg

Magneziul, mineralul care are grij─â de sistemul nervos

Organismul femeilor are nevoie de magneziu pentru o serie de ,,activit─â┼úiÔÇŁ: men┼úine ritmul cardiac echilibrat, ajut─â la func┼úionarea normal─â a sistemului muscular ┼či a celui nervos, ├«nt─âre┼čte sistemul imunitar ┼či p─âstreaz─â oasele puternice. ├Än plus, un nivel normal de magneziu ├«n organism ,,contribuieÔÇŁ la ameliorarea crampelor musculare, men┼úine ├«n limite normale tensiunea arterial─â ┼či reduce impactul stresului asupra organismului.

Din alimentaţie: spanac, seminţe de dovleac, fasole, ciuperci.

Indicat este ca femeile s─â ia magneziu la recomandarea medicului, ├«n dozele stabilite de acesta. ├Än exces, magneziul poate provoca stare de grea┼ú─â, sc─âderea tensunii arteriale ┼či reten┼úie urinar─â.

Acidul folic, ajutor de încredere în sarcină

Esen┼úial pentru s─ân─âtate, acidul folic (form─â a vitaminei B) este parte important─â c├ónd vine vorba de urm─âtoarele procese din organism: ajut─â la formarea de noi celule, luat ├«n timpul sarcinii previne apari┼úia defectelor congenitale (spina bifida, anencefalia) ┼či are un rol cheie ├«n men┼úinerea s─ân─ât─â┼úii cardiace.

linte, fasole, n─âut, spanac, p─âtrunjel, salat─â verde, maz─âre.

De regulă, femeile care nu au probleme de sănătate au nevoie de 0,4 - 0,6 miligrame de acid folic in fiecare zi, iar cele însărcinate au nevoie de 0,8 miligrame, chiar 1 miligram pe zi de acid folic. În cazul femeilor care alăptează sunt recomandate 0,5 miligrame de acid folic zilnic.

Biotina, necesară pentru frumuseţea pielii

Cunoscut─â ┼či sub denumirea de vitamina H, biotina aduce nenum─ârate beneficii s─ân─ât─â┼úii: asigur─â metabolizarea corect─â a zah─ârului ┼či gr─âsimilor din organism ┼či p─âstreaz─â s─ân─âtatea pielii ┼či a p─ârului. Rezultatele studiilor recente au ar─âtat c─â biotina ajut─â la ameliorarea diferitelor tipuri de diabet.

soia, lapte, nuci, carnea de pui ┼či de miel, morcovi.

La ├«ndemnul medicului, femeile pot lua suplimente de biotin─â, doza zilnic─â fiind ├«ntre 30 ┼či 80 de micrograme pe zi. Femeile ├«ns─ârcinate pot lua suplimente de biotin─â numai la indica┼úia medicului supraveghetor.

Vitamina B12, aliat al sănătăţii creierului

C├ónd vorbim de s─ân─âtatea creierului, automat aducem ├«n discu┼úie ┼či vitamina B12. Printre multe ,,activit─â┼úiÔÇŁ ale vitaminei ├«n organism se num─âr─â: prevenirea problemelor cardiace ┼či a accidentului vascular cerebral, p─âstrarea celulelor nervoase ┼či a s├óngelui, ├«mbun─ât─â┼úirea capacit─â┼úii de memorare ┼či de concentrare ┼či prevenirea anemiei. La fel de necesar─â este vitamina ┼či ├«n timpul celor nou─â luni de sarcin─â. Speciali┼čtii sunt de p─ârere c─â vitamina are un rol extrem de important ├«n dezvoltarea f─âtului, prevenind apari┼úia defectelor de tub neural.

sardine, carne de vit─â, iaurt, cod, lapte de vac─â, ou fiert.

Doza zilnică recomandată în cazul femeilor este de 2,4 micrograme, a celor însărcinate este de 2,6 micrograme, iar a celor care alăptează este de 2,8 micrograme.