Te sup─âr─â gazele abdominale?

1 2 jpg jpeg

Flatulen┼úa este provocat─â ├«n cele mai multe cazuri de o alimenta┼úie bogat─â ├«n produse grase ┼či pr─âjeli. Acestea, ├«n stomac, fermenteaz─â ┼či formeaz─â gaze.

Cum putem sc─âpa de stareaÔÇŽ carbogazoaz─â? Exist─â c├óteva trucuri care pot reduce simptomele acestei probleme nepl─âcute.

De ce apar durerile

Pot gazele intesinale s─â provoace durere intens─â celui care sufer─â de flatulen┼ú─â? Speciali┼čtii confirm─â ┼či dau ┼či explica┼úii despre cum pot declan┼ča gazele dureri abdominale cumplite.

Doctorul Amit Saraf, consultant pe medicin─â intern─â, este de acord c─â ÔÇ×gazele intestinale pot cauza dureri severe. Acestea apar, de regul─â, ├«n partea superioar─â a abdomenului ┼či sunt ├«nso┼úite, de obicei, de grea┼ú─â, v─ârs─âturi ┼či, uneori, arsuri la stomacÔÇť.

Doctorul Muffazal Lakdawala, specialist în chirurguie bariatrică adaugă că gazele abdominale pot fi un simptom pentru multe probleme gastrointestinale. Durerea de stomac apare de obicei după ce consumăm alimente grase.

Este de asemenea ├«nt├ólnit─â la fum─âtori ┼či la persoanele anxioase. ├Än plus, gazele intestinale pot fi un semn care anun┼ú─â ulcerul stomacal, pietrele la vezica biliar─â, sindrom de colon iritabil.

Cite┼čte ┼či:

- Gata cu gazele la stomac

- Plante care combat balonarea

- 5 alimente care te scap─â imediat de balonare

Ce putem face s─â sc─âp─âm de ele

Stilul alimentar pe care-l avem influen┼úeaz─â enorm apari┼úia gazelor intestinale ┼či a multor probleme de s─ân─âtate de la nivelul stomacului.

Omul de ┼čtiin┼ú─â Lakdawala recomand─â evitarea alimentelor grase, a fumatului ┼či adoptarea unui stil de via┼ú─â s─ân─âtos, care implic─â mult─â mi┼čcare ┼či odihn─â de calitate.

Toate aceste m─âsuri reduc simptomele generale ┼či ac┼úioneaz─â ca un antiacid eficient. Consum─â 2 l ┼či jum─âtate de ap─â zilnic ┼či plimb─â-te c├ót mai mult, ca s─â elimini gazele acumulate ├«n abdomen. A┼ča evit─âm apari┼úia gazelor

-Nu mai consuma at├ót de multe alimente grase ┼či pr─âjeli;

-M─ân├ónc─â zilnic fructe ┼či salate de legume;

-Nu s─âri peste mese ┼či stabile┼čte un program al meselor, pe care s─â-l respec┼úi, pe c├ót posibil;

-Dieta ta trebuie să fie săracă în carbohidraţi, săracă în grăsimi, dar bpgată în fibre;

-F─â abdomene ├«n fiecare zi, cel pu┼úin 2 serii a c├óte 10 mi┼čc─âri;

-Dormi mai bine;

-Evită situaţiile stresante;

-├Äncearc─â s─â reduci consumul de b─âuturi alcoolice ┼či de tutun.