Mituri despre metabolism

1 2 jpg jpeg

1. Micul dejun accelereaz─â metabolismul

Cum micul dejun este cea mai important─â mas─â a zilei, dup─â cum spun exper┼úii ├«n nutri┼úie, mul┼úi au asociat acest lucru cu accelerarea metabolismului. ├Äns─â nu este a┼ča, spun exper┼úii. Micul dejun, ca orice alt─â mas─â a zilei, are rol de a furniza energia necesar─â pentru organism, ceea ce ├«nseamn─â c─â nu are leg─âtur─â cu accelerarea metabolismului.

Un mit este ┼či acela c─â dac─â m─ân├ónci seara este ├«ncetinit─â rata metabolismului.

2. Porţiile mici grăbesc arderile

Un alt mit des ├«nt├ólnit este acela c─â mesele dese sunt secretul unui metabolism accelerat. Acest lucru nu este adev─ârat, deoarece exper┼úii ├«n nutri┼úie spun c─â frecven┼úa cu care m├ónc─âm nu are nicio leg─âtur─â cu rata metabolic─â, ci doar cu un mai bun control al apetitului. Astfel, nu conteaz─â c├óte calorii consumi la o mas─â, ele vor aea acela┼či efect asupra metabolismului.

3. Exerciţiile intense cresc metabolismul

Se spune c─â, dac─â faci exerci┼úii intense, atunci va cre┼čte metabolismul. Modul ├«n care exersezi are leg─âtur─â cu arderea caloriilor, ceea ce ├«nseamn─â c─â atunci c├ónd exersezi intens ┼či c├ónd faci exerci┼úii mai solicitante, arzi mai multe calorii. ├Äns─â nu are leg─âtur─â cu accelerarea metabolismului.

Metabolismul este direct influen┼úat de masa muscular─â, ceea ce ├«nseamn─â c─â, cu c├ót este mai mare, cu at├ót mai ridicat─â este ┼či rata metabolic─â.

4. Dietele slabe ├«n calorii stimuleaz─â arderile Dac─â ai auzit c─â un consum redus de calori accelereaz─â metabolismul, s─â ┼čtii c─â nu este deloc a┼ča. Speciali┼čtii ├«n nutri┼úie spun c─â atunci c├ónd corpul este privat de calorii, exist├ónd un deficit mare, organismul ├«ncepe s─â fac─â rezerve (sub forma depozitelor de gr─âsime), ceea ce ├«nseamn─â c─â arde un num─âr mai redus de calorii. Deci nu sunt stimulate arderile metabolice.