De ce avem nevoie de lutein─â?

1 2 jpg jpeg

Protejeaza ochii de efectele nocive ale stresului oxidativ

Un consum mare de alimente bogate în luteină contribuie la prevenirea efectelor nocive ale stresului oxidativ asupra ochilor.

De asemenea, luteina protejeaz─â ochii de numeroase afec┼úiuni oculare, precum cataract─â, retin─â pigmentar─â ┼či degenerescen┼ú─â macular─â.

Menţine inima sănătoasă

Organismul are nevoie de luteină pentru a menţine buna funcţionare a sistemului cardiovascular.

Acest antioxidant previne depunerea colesterolui pe artere ┼či vasele de s├ónge, reduc├ónd astfel riscul apari┼úiei aterosclerozei.

Previne complicaţiile diabetului

Luteina joac─â un rol important ├«n combaterea complica┼úiile care pot ap─ârea odat─â cu declan┼čarea diabetului.

Astfel, riscul de retinopatie diabetică (o afecţiune oculară) sau encefalopatie hepatică poate fi redus la minimum, dacă diabeticii oferă organismului o cantitate mare de luteină.

Studiile arat─â c─â acest antioxidant are capacitatea de a stabiliza nivelurile de zah─âr din s├ónge ┼či de a ├«mbun─ât─â┼úi efectele insulinei.

În plus, luteina a fost asociată cu un risc scăzut de cancer cervical, de prostată sau de colon, datorită proprietăţilor sale antioxidante.

Info: Cantitatea de luteină recomandată de experţi este de 4 - 6 mg pe zi, însă s-a descoperit că majoritatea persoanelor nu consumă mai mult de 2 mg pe zi.

Cu toate acestea, canitatea de lutein─â consumat─â zilnic poate fi dublat─â dac─â se include ├«n diet─â spanac, ou─â, nap, guile, porumb, maz─âre ┼či broccoli.