Cum să faci faţă durerilor din timpul menstruaţiei

1 2 jpg jpeg

Pentru majoritatea femeilor, aceste simptome dispar odat─â cu menstrua┼úia. ├Än schimb, colicile mestruale se pot manifesta pe toat─â durata ciclului menstrual. De cele mai multe ori, schimb─ârile hormonale sunt principalele responsabile pentru apari┼úia colicilor. Astfel, anumite modific─âri produse ├«n nivelurile de estrogen ┼či progesteron (hormonul produs de ovare) controleaz─â ciclul menstrual la femei, ├«n timp ce unele teorii sugereaz─â c─â ace┼čti hormoni pot interac┼úiona cu anumite substan┼úe chimice din creier, cauz├ónd toate simptomele mai sus men┼úionate. Atunci c├ónd nivelul de hormoni este unul echilibrat, tulbur─ârile provocate de menstrua┼úie sunt mai lejere sau chiar inexistente. Aceste dezechilibre pot fi provocate, de altfel, de alimenta┼úie, de lipsa exerci┼úiilor fizice ┼či de stilul de via┼ú─â, ├«n general. Iat─â cum po┼úi preveni durerile din timpul menstrua┼úiei! Alege gr─âsimile s─ân─âtoase Organismul are nevoie de gr─âsimi pentru regenerarea celulelor ┼či pentru a produce hormoni, ├«ns─â el folose┼čte doar o parte din aceste gr─âsimi. Astfel, consumul de gr─âsimi polinesaturate oblig─â organismul s─â le foloseasc─â. Problema este c─â aceste gr─âsimi polinesaturate sunt instabile ┼či se oxideaz─â rapid, fapt ce provoac─â inflama┼úii ┼či muta┼úii ale celulelor. A┼čadar, evita┼úi gr─âsimi precum uleiurile vegetale, uleiul de soia, margarina sau uleiul de rapi┼ú─â ┼či consuma┼úi gr─âsimi s─ân─âtoase ca ulei de arahide, ulei de m─âsline sau pe┼čte, bogat ├«n Omega-3. Evit─â alimentele care te baloneaz─â ├Änainte de perioada menstrua┼úiei ┼či ├«n timpul ei, evit─â s─â m─ân├ónci alimente s─ârate sau condimentate sau gr─âsimi saturate precum carnea ro┼čie. Opteaz─â, ├«n schimb, pentru legume, supe, carne slab─â ┼či gr─âsimi s─ân─âtoase. F─â exerci┼úii fizice u┼čoare Dac─â suferi de un dezechilibru hormonal, o activitate fizic─â lejer─â ┼či constant─â ├«┼úi poate fi de mare ajutor. ├Änotul, de exemplu, poate fi un exerci┼úiu ideal de practicat ├«nainte de instalarea menstrua┼úiei. Consum─â ghimbir Un studiu efectuat de Centrul Medical al Universit─â┼úii Maryland (SUA) arat─â c─â ghimbirul este alimentul care trateaza r─âcelile, durerile de cap, dar ┼či cele menstruale puternice. Ca s─â faci ceai de ghimbir, ├«┼úi trebuie o bucat─â mic─â de ghimbir proasp─ât, pe care o r─âzui ├«ntr-o can─â cu ap─â fierbinte. Sau po┼úi s─â fierbi c├óteva felii de ghimbir ├«n ap─â ┼či s─â o bei apoi. Consum─â-l de trei ori pe zi. Alte alternative ar fi ceaiul de ment─â, care te scap─â de crampe abdominale, infuzia de anason sau ceaiul verde.