Ce trebuie să ştii dacă suni la Salvare
Asigură-te că ştii adresa înainte
Este indicat să răspunzi cu calm la toate întrebările puse de interlocutor. Rostul acestora este de a încadra potrivit tipul de urgenţă.
Unele se referă la suferinţa actuală a pacientului, altele la istoricul medical (dacă victima se ştie bolnavă, atunci este nevoie să se precizeze de când suferă de afecţiune şi ce simptome are). Operatorul trebuie să afle adresa exactă unde se află pacientul.
"112! Ce urgenţă aveţi?"
Este prima întrebare pe care o vei auzi apelând 112. Dacă ai pe cineva bolnav în casă, atunci este indicat ca în permanenţă să se afle lângă telefon un bileţel cu numărul Salvării, adresa corectă, diagnosticul şi cu tratamentul care i se administrează.
În caz de urgenţă, bolnavul poate fi ajutat şi de unul dintre copiii din casă sau oricare altă persoană care poate suna la Salvare şi poate da toate informaţiile.
Poţi cere sfatul medicului
Unul dintre cele mai importante servicii de urgenţă ale Salvării este Sfatul medicului. La apelul tău va răspunde un medic care îţi poate furniza toate detaliile legate de suferinţa ta medicală, dar şi un tratament de urgenţă, astfel încât să nu mai fiea nevoie de intervenţia Salvării.
Astfel, pot fi evitate şi alarmele false. În ultima perioadă, acestea şi-au redus numărul, după ce mare parte din ele au fost soldate cu amenzi.
Info: În intoxicaţii la copii, se poate apela (021)210.62.82.