Element esenţial pentru menţinerea sănătăţii tale, cuprul este implicat în multe dintre funcţiile organismului. Îl poţi procura direct din alimente precum fasolea, nucile, lintea, sfecla, avocadoul, ciocolata neagră sau, dacă ai carenţe, poţi lua suplimente.

Menţine sănătatea inimii

Cuprul are proprietăţi antiinflamatoare, de aceea joacă un rol esenţial în menţinerea sănătăţii cardiovasculare.

Totodată, poate fi de folos la echilibrarea nivelului colesterolului.

Previne apariţia cancerului

Cuprul ajută la combaterea distrugerii celulelor din cauza radicalilor liberi.

De asemenea, întăreşte sistemul imunitar, reduce riscul dezvoltării bolilor şi accelerează procesul de recuperare al or.

Întăreşte sistemul osos

Cuprul ajută la regenerarea oaselor şi, potrivit studiilor, contribuie şi la prevenirea uneia dintre cele mai frecvente afecţiuni osoase ̶ osteroporoza.

Stimulează activitatea cerebrală

Cuprul poate ajuta la prevenirea apariţiei sclerozei în plăci, afecţiune care inhibă funcţiile creierului şi care contribuie la formarea bolii Alzheimer.

De aceea, este recomandat să incluzi în dieta ta zilnică alimente bogate în cupru.

Te ajută să slăbeşti

Deoarece joacă un rol important în procesul de descompunere a grăsimilor, alimentele cu un conţinut ridicat de cupru sunt indicate în regimurile de slăbire.

Totodată, stimulează metabolismul şi transforma celulele de grăsime în energie.

Cum depistezi carenţele de cupru

Dacă oboseşti repede, te simţi mereu lipsit de energie, răceşti cu uşurinţă sau întâmpini dificultăti de memorare este foarte probabil să ai lipsă de cupru. De aceea, este recomandat să faci un set de analize, deoarece lipsa de cupru poate fi periculoasă putând provoca, de exemplu, apariţia anemiei. Nici excesele nu sunt de dorit deoarece duc la pierderea părului, la hipertensiune şi la stări de insomnie.