Reguli pentru o comunicare eficient─â ├«n afaceri ┼či rela┼úii

1 2 jpg jpeg

Din fericire ├«ns─â, aptitudinile comunic─ârii pot fi ├«nv─â┼úate. Potrivit Help Guide, cheia unei comunic─âri eficiente este ascultarea, recunoa┼čterea semnelor nonverbale, alungarea stresului ┼či conectarea cu propriile emo┼úii. 1. Ascultarea Un aspect foarte important al comunic─ârii este ascultarea cu aten┼úie. Acest lucru nu presupune doar ├«ntelegerea cuvintelor sau a informa┼úiei, ci ┼či ├«n┼úelegerea sentimentelor interlocutorului fa┼ú─â de mesajul transmis. Dac─â scopul este de a ├«n┼úelege pe deplin persoana cealalt─â, ascultarea eficient─â va veni de la sine. Altfel, pute┼úi pune ├«n aplicare urm─âtoarele sugestii. Concentreaz─â-te doar asupra interlocutorului ├Äncearc─â s─â deprinzi limbajul nonverbal prin gesturile ┼či mi┼čc─ârile pe care le face. Dac─â ├«n timpul conversa┼úiei ├«┼úi g─âse┼čti ┼či alte lucruri de f─âcut sau nu te po┼úi concentra, cu siguran┼ú─â vei rata toate indiciile nonverbale. Nu ├«ntrerupe interlocutorul Evit─â pe c├ót posibil sa ├«ntrerupi discursul sau s─â ├«ncerci s─â ├«ndrep┼úi discu┼úia spre punctele tale de interes. S─â ascul┼úi nu ├«nseamn─â doar s─â ├«┼úi a┼čtep┼úi r├óndul la discur. Nu te po┼úi concentra dac─â te g├ónde┼čti la ceea ce ai tu de spus. De multe ori, persoana cealalt─â realizeaz─â c─â mintea ta este ├«n alt─â parte. Nu judeca interlocutorul Pentru a comunica eficient cu cineva nu trebuie s─â fii de acord cu ideile ┼či valorile sale, dar nici nu trebuie s─â judeci ceea ce are de spus. Nu ├«l critica ┼či ├«ncearc─â s─â ├«l ├«n┼úelegi. Manifest─â-┼úi interesul fa┼ú─â de mesaj Aprob─â ocazional prin mi┼čcarea capului, z├ómbe┼čte-i celuilalt. ├Äncurajeaz─â-l s─â continue discursul prin replici mici precum "da", "mhm" sau "a┼ča". 2. Comunicarea nonverbala C├ónd suntem implica┼úi ├«n mesajul pe care ├«l comunic─âm, folosim foarte mult limbajul nonverbal. Limbajul trupului, expresiile faciale, modul ├«n care rea┼úionezi spune mult mai multe lucruri despre tine dec├ót spun cuvintele. ├Äntr-un discurs, limbajul nonverbal are rolul de a-l completa pe cel verbal. Nu uita c─â acest limbaj difer─â de la persoan─â la persoan─â, dar ┼či de la o cultur─â la alta. 3. Controleaz─â stresul ├Än doze mici, stresul te poate ajuta s─â ai performan┼úe sub presiune. ├Än doze mari, ├«ns─â, poate deveni cople┼čitor ┼či poate perturba capacitatea de a g├óndi clar ┼či a fi creativ. 4. Con┼čtientizarea emo┼úiilor Emo┼úiile au un rol important ├«n modul ├«n care comunic─âm acas─â ┼či la munc─â. Sentimentele, ├«ntr-o m─âsur─â mai mare dec├ót ra┼úionamentul, sunt cele care te motiveaz─â s─â ac┼úionezi ├«ntr-un anumit mod. Ele influen┼úeaz─â modul ├«n care ├«i ├«n┼úelegi pe ceilal┼úi ┼či felul ├«n care e┼čti ├«n┼úeles la r├óndul t─âu. Con┼čtientizarea lor este elementul cheie pentru ├«n┼úelegerea mesajelor. Con┼čtientizarea emo┼úional─â este o abilitate care poate fi ├«nv─â┼úat─â. Pute┼úi dezvolta con┼čtientizarea emo┼úional─â prin a ├«nv─â┼úa cum s─â intri ├«n contact cu emo┼úiile dificile ┼či cum s─â gestionezi sentimentele de disconfort.