Aşa faci faţă conflictelor la locul de muncă!
Nu lăsa loc de neînţelegeri Ţi-a ajuns pe la urechi că un coleg s-a plâns de felul în care-ţi faci treaba? Sau, dimpotrivă, tu eşti cea care nu eşti tocmai mulţumită de modul cum s-a rezolvat o situaţie. În loc să cauţi răspunsuri în stânga şi-n dreapta, este mai bine „să pui punctul pe i“şi să vorbeşti direct cu persoana în cauză. Astfel nu-ţi vei face o idee falsă, care să adâncească eventualele resentimente. Evită să ridici tonul la locul de muncă Chiar dacă eşti supărată şi simţi că ţi se face o nedreptate, vorbeşte cu voce calmă. Faptul că ţipi, sau, şi mai rău, foloseşti cuvinte injurioase nu va face decât să-i enerveze pe cei din jur, iar conflictul în loc să se aplaneze, mai mult se va adânci. Încearcă să te linişteşti, iar dacă este nevoie, fă o scurtă plimbare. În acest timp, vei putea să gândeşti problema „la rece“şi poate vei găsi o soluţie pentru a rezolva situaţia. Abţine-te de la acuzaţii Fără să-ţi dai seama, anumite cuvinte pot suna ca nişte acuzaţii pentru alte persoane. În loc să spui „Întotdeauna ai făcut aşa“, optează pentru „Uneori faci asta“, şi astfel nu vei mai generaliza. Persoana în cauză nu se va simţi insultată şi va fi dispusă să rezolve cât mai amiabil disputa. Acordă dreptul la replică Poate că tu eşti cea care are dreptate, dar trebuie să-i dai şansa şi celeilalte persoane să-şi exprime punctul de vedere şi să-ţi explice de ce a acţionat în acel fel. Chiar dacă nu eşti de acord cu decizia luată, faptul că-ţi arăţi disponibilitatea să-i asculţi pe cei din jur nu va face decât să-i încurajeze să discute mai deschis cu tine problemele apărute. În acest mod, vor fi evitate alte conflicte. Nu devia de la subiect De multe ori, în timpul unei discuţii mai aprinse ies la suprafaţă şi alte subiecte rămase nerezolvate din trecut. Nu este chiar cel mai bun moment să le lămureşti, pentru că rişti ca o simplă ceartă să degenereze într-un conflict de durată.