Circulaţia proastă vine cu o serie de neplăceri. Ardeiul, usturoiul şi scorţisoara sunt câteva dintre alimentele care ajută la îmbunătăţirea circulaţiei sanguine.

Ai mereu mâinile şi picioarele reci, pielea e uscată tot timpul, ameţeşti des şi ai dureri musculare? E posibil să suferi de circulaţie proastă. Renunţarea la fumat, adoptarea unei alimentaţii lipsite de grăsimi saturate şi evitarea sedentarismului sunt primii paşi pe care e bine să-i faci pentru îmbunătăţirea circulaţiei sanguine. Menţinerea unei greutăţi potrivite şi practicarea zilnică a unei forme de mişcare te ajută să fii mai sănătos şi să-ţi pui sângele în mişcare. Există, însă, şi o serie de alimente care dau o mână de ajutor când e vorba de o circulaţie bună.

Îmbunătăţirea circulaţiei sanguine şi ardeiul iute Cayenne

Capsaicina din ardeiul iute Cayenne este o fitochimicală care conferă senzaţia de iuţime. Această substanţă creşte circulaţia fluxului sanguin prin scăderea tensiunii arteriale şi stimularea compuşilor vasodilatatori. Astfel, sângele curge mai uşor prin vene şi artere. Nu doar că ardeiul Cayenne creşte circulaţia, ci reduce şi dezvoltarea plăcii de aterom de pe vasele de sânge.

Usturoiul şi ceapa au impact asupra sănătăţii inimii

Alicina din compoziţia usturoiului poate să crească circulaţia şi să scadă tensiunea arterială prin relaxarea vaselor de sânge.  Un studiu în care au fost implicate persoane cu boală coronariană a arătat că pacienţilor cărora li s-au administrat tablete de alicină de 1200 mg, de două ori pe zi, li s-a îmbunătăţit circulaţia cu 50%. Ceapa ajută la îmbunătăţirea circulaţiei sanguine prin lărgirea vaselor de sânge atunci când creşte fluxul sanguin.

Scorţişoara îmbunătăţeşte dilatarea vaselor de sânge

Scorţişoara are multe beneficii pentru sănătate, unul dintre ele fiind stimularea circulaţiei sanguine prin relaxarea vaselor de sânge. Un studiu realizat pe pacienţi cu diabet de tip 2 a arătat că 1200 mg de scorţişoară pe zi reduc tensiunea arterială sistolică.

Peştele gras, aliat al circulaţiei sănătoase

Somonul, macroul, heringul sunt surse de acizi graşi Omega-3, având beneficii pentru circulaţie prin eliberarea oxidului nitric, care dilată vasele de sânge şi creşte fluxul sanguin, împiedicând, de asemenea, formarea cheagurilor. Suplimentele cu ulei de peşte ajută la scăderea tensiunii arteriale în cazul persoanelor hipertensive.

Legumele verzi cu frunze acţionează ca vasodilatatoare

Spanacul, salata verde, varza, kale sunt bogate în nitraţi, pe care corpul îi converteşte în oxid nitric, care acţionează ca vasodilatator, determinând sângele să curgă mai uşor. Cercetările au arătat că un consum zilnic de legume verzi cu frunze ajută la îmbunătăţirea circulaţiei sanguine şi la menţinetea tensiunii arteriale în limitele normale şi scad riscul bolilor de inimă.

Nucile combat inflamaţia şi pot scădea tensiunea

L-arginina, acidul alfa-lipoic şi vitamina E din nuci stimulează producţia de oxid nitric. Consumul de nuci poate reduce valorile tensiunii arteriale, îmbunătăţeşte funcţia vaselor de sânge şi combate inflamaţia, fiind de ajutor mai ales persoanelor cu diabet. Se recomandă consumul a 50 de grame de nuci pe zi, ca gustare.

Citeşte şi alte articole despre îmbunătăţirea circulaţiei sanguine: 

Cum să-ţi îmbunătăţeşti circulaţia sanguină

Metode eficiente pentru îmbunătăţirea circulaţiei