Dietele-fulger te pot ajuta să ajungi la greutatea dorită într-un timp foarte scurt. Dacă vrei să îţi ajustezi silueta până la sărbători, încearcă dieta militară.

În general, specialiştii recomandă evitarea acestui gen de diete, pentru că pe termen lung dezechilibrează activitatea în corp şi slăbesc sistemul imunitar. Ţinute ca la carte câteva zile, curele precum dieta militară te pot ajuta să învingi în lupta cu kilogramele în plus. Îndulcitorii non-calorici, ceaiurile, cafeaua neagră, condimentele, sucul de lămâie, dar şi îngheţata sau biscuiţii săraţi sunt permise în această cură, care durează doar 3 zile. În timpul acesta, poate fi eliminată o parte importantă din surplusul de grăsime, este accelerat metabolismul, iar corpul capătă o doză consistentă de energie, datorată efectului de detoxificare conferit de dietă. În ciuda numelui, dieta nu poate fi asociată cu stilul alimentar adoptat de personalul militar.

ZIUA 1

MIC DEJUN: este indicat să mănânci 1/2 grepfrut şi 1 felie de pâine prăjită cu 2 linguriţe de unt de arahide (migdale, nucă sau cocos). Poţi bea şi 1 ceaşcă de cafea sau de ceai.

PRÂNZUL constă în 1 sendviş cu 1/2 ton gătit dietetic şi 1 ceaşcă de cafea sau de ceai.

CINĂ: 80 g de carne slabă, 1 cană de fasole verde gătită fără ulei, 1 ceaşcă de îngheţată, 1/2 banană şi 1 măr.

ZIUA 2

MIC DEJUN: mănâncă 1 ou, 1 banană şi 1 felie de pâine prăjită.

PRÂNZUL înseamnă 1 ou fiert, 1 ceaşcă de brânză de vaci şi 5 biscuiţi tip crackers.

CINĂ: masa ta de seară va fi formată din 1 ceşcută de brânză tofu, 1/2 ceaşcă de morcov ras, 1/2 banană, 1 ceaşcă de broccoli şi 1/2 de ceaşcă de îngheţată de vanilie.

ZIUA 3

MIC DEJUN: 1 măr, 5 biscuiţi tip crackers şi 1 felie de brânză cheddar.

PRÂNZ: mănâncă doar 1 ou fiert şi 1 felie de pâine prăjită.

CINĂ: este formată din 1 ceaşcă de ton, 1/2 banană sau alt fruct preferat şi 1 ceaşcă de îngheţată de vanilie.

În prima zi, ingestia calorică însumează 1.400 de calorii, în a doua zi, 1.200 de calorii, iar în ultima zi, totalul caloriilor consumate nu trebuie să depăşească 1.100 de calorii.

Nu uita de mişcare!

Ca să ai rezultate bune, ar fi ideal să începi şi un program de antrenamente fizice, care să fie adecvate cu stilul tău de viaţă – nu te forţa prea tare la început. Este bine să ceri şi părerea unui medic înainte de a ţine dieta militară, ca să previi agravarea unor probleme de sănătate, cum ar fi carenţe nutriţionale neştiute.

Bine de ştiut!

Dacă nu ai slăbit cât ţi-ai dorit şi vrei să continui această dietă, este recomandat să iei o pauză de cel puţin 4 zile înainte de a începe iar regimul.

Ce avantaje are

Dieta militară durează puţin, iar meniul este diversificat, deci nu ai timp să te plictiseşti şi să cazi pradă tentaţiilor culinare. Mai mult, porţiile sunt mici, uşor de procurat şi de gătit. Dieta încurajează consumul de proteine, pentru că acestea stimulează senzaţia de saţietate, menţin masa musculară şi conferă un nivel satisfăcător de energie.

Poate atrage efectul yo-yo

Dacă ai slăbit în cele 3 zile de regim, încearcă să nu revii la alimentaţia normală, de dinainte de dietă, pentru că te poţi îngrăşa la loc în mai puţin de 3 zile. Este indicat să consumi alimente care, în total, să se situeze în jurul valorilor de 1.400-1.500 de calorii pe zi, câteva zile. Poţi creşte apoi, treptat, aportul caloric, dacă eşti mulţumită cu greutatea corporală, dar nu mai mult de 1.800-2.000 de calorii, pentru femei, şi până la 2.500 de calorii, pentru bărbaţi.

Truc

Promotorii dietei sugerează că poţi înlocui grepfrutul, dacă nu te împaci cu gustul său dulce-amar-acrişor, cu 1 pahar de apă plată în care ai pus 1/2 linguriţă de bicarbonat de sodiu. Băutura alcalinizează mediul din interior şi contribuie la pierderea în greutate.