Masajul abdominal, aplicat în special în zona stomacului, poate fi considerat un tratament uşor, nonivaziv, care poate detensiona şi ameliora anumite afecţiuni.

În caz de tulburări digestive, constipaţie şi balonare, masajul efectuat în zona abdominală este adesea un tratament eficace contra tulburărilor digestive. Un specialist care deţine tainele masajului terapeutic te poate ajuta când ai probleme de sănătate, dar poţi învăţa şi tu să execuţi mişcările binefăcătoare pentru stomac. Trebuie să rezervi între 5 şi 15 minute pe zi pentru acest masaj.

Cum procedezi

Poţi diminua disconfortul abdominal şi combate contipaţia ori indigestia, respectând următorii paşi:

  • Întinde-te pe spate, pe o saltea, cu genunchii îndoiţi şi talpile pe podea.
  • Plasează ambele mâini în zona stomacală şi masează cu mişcări circulare, atât cu palmele, cât şi cu degetelor.
  • Începe în sensul acelor de ceasornic şi apoi în sens invers.
  • Apasă uşor în zonele unde simţi o eliberare, o stare de bine şi apoi mută atingerea de la stânga la dreapta abdomenului, apoi spre partea inferioară a cutiei toracice.
  • Repetă acest exerciţiu până când zonele tensionate ale abdomenului se relaxează.
  • Asigură-te că respiri corect în timpul masajului, inspirând adânc aer în piept şi expirând profund.

Îmbunătăţeşte starea generală de sănătate

Înainte să apelezi la această metodă, solicită acordul medicului, mai ales dacă eşti gravidă sau ai alte afecţiuni incompatibile cu masajul abdominal.

Potrivit Asociaţiei Americane de Terapie prin masaj, această tehnică aduce efecte pozitive atât la nivel fizic, cât şi mental. Masajul abdominal îţi poate îmbunătăţi starea generală de sănătate.

Elimină constipaţia

Când îţi masezi abdomenul, muşchii stomacului se relaxează, iar acest efect uşurează digestia şi combate constipaţia. Oamenii de ştiinţă care au studiat problemele de digestie apărute după intervenţiile chirurgicale, în special constipaţia, au scos la iveală că persoanele care beneficiază de masaj abdominal, previn evacuarea cu dificultate a reziduurilor din intestin.

Optimizează activitatea digestivă

Potrivit unui studiu experimental efectuat în 2018, persoanele cu afecţiuni digestive, care au avut tub endotraheal, se bucură de o reducere semnificativă a simptomelor dacă îşi fac masaj abdominal. Un sfert de oră de masaj, de 2 ori pe zi, pe o perioadă de 3 zile, reduce cantitatea de lichid din stomac, micşorează circumferinţa lui şi scade riscul de instalare a constipaţiei. De asemenea, această procedură previne balonarea şi aduce beneficii şi în caz de depresie, anxietate şi starea de bine.

Calmează durerile menstruale

Foarte eficient este masajul abdominal şi în caz că suferi de dureri menstruale puternice. Înainte de menstruaţie, 6 zile fă-ţi masaj câte 5 minute în zona burţii şi ai şanse mari să nu mai suferi în perioada critică a lunii din cauza disconfortului şi a sângerărilor abundente.

Alte beneficii

Suplimentar, această metodă poate grăbi procesul de slăbire, când urmezi o dietă, favorizează relaxarea organismului, în timp ce întăreşte muşchii abdomenului, tonifiază talia, creşte fluxul de sânge şi aduce beneficii organelor situate în această zonă.