Dansul este un mod excelent de distracţie, mai ales într-o seară de weekend. Şi nicio petrecere nu este reuşită fără să dansezi. Este şi o bună modalitate de a-ţi face prieteni noi, dar are şi nenumărate beneficii pentru sănătatea ta.

Protejează inima

Potrivit unui studiu realizat de oameni de ştiinţă de la Universitatea din Sydney, Australia, dansul are efecte benefice asupra inimii. Cercetătorii au analizat datele de la 48.000 de adulţi de peste 40 de ani, fără antecedente cardiace la începutul cercetării.

Din cele 48.000 de persoane, numai 3.100 au declarat că dansează regulat. La acestea s-a constatat o stare fizică generală foarte bună. Mişcările de dans ajută la o mai bună circulaţie sangvină.

Îmbunătăţeşte memoria

Dansul nu numai că te face să fii mai graţios, dar este de ajutor şi pentru creier. Conform unui studiu publicat în New England Journal of Medicine, dansul poate stimula memoria şi poate preveni demenţa. Cercetările arată că dansul poate să împidice degradarea ţesuturilor hipocampusului, parte a creierului care controlează memoria.

Îmbunătăţeşte flexibilitatea

Nu degeaba balerinii au un corp flexibil şi graţie din plin. Mişcările din timpul dansului cresc flexibilitatea şi reduc rigiditatea. Creşterea flexibilităţii ajută la ameliorarea durerilor articulare şi scade riscul apariţiilor inflamaţiilor de la nivelul articulaţiilor.

Reduce stresul

Te simţi tensionat sau stresat? Dansul este soluţia la care poţi să apelezi ca să reduci stresul şi tensiunea. Poţi să îţi iei şi partenerul la o sesiune de dans, căci vă va îmbunătăţi relaţia.

Te ajută să slăbeşti

Te-ai decis să urmezi o dietă? Ca aceasta să aibă succes, trebuie să fie însoţită şi de exerciţii fizice. Dacă nu te topeşti după sport, optează pentru o sesiune de dans, pe câteva dintre melodiile preferate, în fiecare zi, câteva minute.