Mămăliga este un produs de nelipsit din gospodăriile românilor, obţinut prin fierberea mălaiului. Conţine fibre, acizi graşi nesaturaţi, vitamina E, vitamina K, fosfor magneziu şi zinc şi... nu îngraşă. Deci iată doar câteva motive pentru care să o introduci în alimentaţia ta.

Dacă ai avut în copilărie ocazia să petreci vacanţele şcolare la ţară cu siguranţă că bunicii tăi te-au delectat măcar odată cu acest produs.

Deşi pare un preparat banal, beneficiile aduse sănătăţii sunt multiple. Astăzi reprezintă o alegere sănătoasă cu care poţi să înlocuieşti pâinea pe care o găseşti la rafturile supermarketurilor.

Bogată în minerale ţine boala la distanţă

Nu doar că este bogată în minerale dar conţine vitaminele B6,C, E şi nutrimenţi de care corpul tău are mare nevoie pentru a funcţiona normal. Grăsimele sănătoase ce ţi le pune la dispoziţie susţin buna funcţionare a intestinelor, îmbunătăţind astfel digestia şi procesul de ardere a ţesutului adipos.
Porumbul, ingredientul său principal, asemeni orezului şi grâului îţi aduc aportul necesar de energie şi te ajută să te concentrezi mai bine asupra task-urilor tale zilnice, mai ales datorită conţinutului de fosfor, magneziu, zinc, potasiu şi riboflavină.

Săracă în calorii, are grijă de silueta ta

Lipsa caloriilor o face să fie un preparat ideal şi de bază în alimentaţia ta zilnică, cât şi în cea a bebeluşilor. Poţi să o combini cu diferite alimente, deşi cea mai cunoscută combinaţie este cea cu brânză şi smântână. În felul acesta, contribuie substanţial la susţinerea imunităţii în parametri normali.

Află ce presupune dieta cu mămăligă pentru a slăbi sănătos AICI

Reduce riscul de cancer

Acest lucru a fost demonstrat de către cercetători, de a lungul vremii. Se pare că efectele sale pozitive sunt benefice mai ales în cazurile unde este prezent cancerul de colon şi hemoroizii. Chiar dacă momentan nu te confrunţi cu aceste probleme, consumul frecvent de mămăligă poate preveni apariţia lor.

Efectul său antioxidant, ajută la reducerea colesterolului rău din organism, susţine buna funcţionare a inimii şi buna circulaţie sangvină.

Deci, iată câte beneficii îţi pune la dispoziţie acest produs, căruia de multe ori nu i se acordă atenţia cuvenită.

Este important de precizat faptul că, doar adăugând în alimentaţia ta aceast produs nu este suficient pentru a-ţi menţine sănătatea. Pe lângă mămăligă trebuie să ai grijă la consumul de alcool, să eviţi pe cât posibil consumul alimentelor grase, a pastelor făinoase şi să faci mişcare constant.

Trucuri!

Pentru imunitate, dacă ai făcut mămăligă şi ai servit-o la masă, ce a rămas nu arunca. După ce s-a răcit porţia rămasă, taie-o în felii groase de cel puţin 2 centimetri şi pune-o pe o plită la rumenit, apoi freac-o cu un căţel-doi de usturoi şi fă un amestec de pătrunjel cu zeamă de lămâie pe care să îl torni peste felia unsă cu usturoi. Nu doar că îţi va spori imunitatea dar vei beneficia şi de încă o porţie de vitamina C, mai ales dacă eşti fumător.

În cazul în care eşti răcit şi ai o tuse expectorantă, fă repede o mămăliguţă şi aplic-o pe piept cu ajutorul unui şervet astfel încât să nu îţi arzi pielea. Vei observa că apoi vei expectora mai bine şi mai uşor.

Tot în caz de răceală, când ai nasul înfundat şi nu poţi respira corect, după ce ai făcut mămăliga stai cu faţa deasupra ceaunului în care ai preparat-o, punându-ţi ceva peste cap astfel încât tot aburul să se ridice la nivelul sinusurilor.