Ritualul de somn se schimbă pe măsură ce înaintăm în vârstă. De exemplu, dacă adulţii între 26 şi 64 de ani au nevoie de 7-9 ore de somn, persoanele trecute de 65 de ani au nevoie de 7-8 ore de somn. Află ce probleme mai pot apărea după ce treci de 60 de ani, în ceea ce priveşte rutina somnului.

Se schimbă ora de culcare

Îţi aminteşti că la 19 ani stăteai treaz până târziu şi dormeai până la orele prânzului? Ei bine, pe măsură ce o persoană îmbătrâneşte, ritmul circadian se schimbă. Astfel, după 60 de ani avem tendinţa de a merge mai devreme la culcare. Asta înseamnă că ne vom trezi mai repede dimineaţa, în mod natural.

Poate apărea sforăitul

Înaintarea în vârstă îţi poate aduce şi câteva kilograme în plus, ceea ce înseamnă că poţi începe să sforăi. O altă problemă care poate apărea este apneea de somn, adică întreruperea pentru o scurtă perioadă de timp a respiraţiei. Bărbaţii sunt mai predispuşi la această afecţiune.

Te trezeşti de mai multe ori, pe timpul nopţii

După această vârstă, capeţi o mai mare sensibiliatte la ceea ce se întâmplă în jur, ceea ce înseamnă că te poţi trezi de mai multe ori în timpul nopţii, chiar şi la cel mai mic zgomot. De asemenea, îţi poate fi mai dificil să adormi la loc, ceea ce înseamnă că îţi este afectată şi calitatea somnului.

Statisticile mai arată că aproximativ 53% dintre adulţii trecuţi de 55 de ani simt nevoia de a urina mai des pe timpul nopţii. De aceea, ei se pot trezi de mai multe ori, pentru a merge la toaletă.

Femeile, afectate de menopauză

Manifestările menopauzei pot perturba ritmul de somn al femeilor, spun specialiştii. Bufeurile, apărute în urma fluctuaţiilor de estrogen şi progesteron pot afecta somnul.

Modificări ale dispoziţiei pot declanşa, de asemenea, probleme de somn, ceea ce face menopauza mai greu de îndurat pentru unele femei.