Vrei să slăbeşti? Mănâncă mere!

1 2 jpg jpeg

Ne ajută să slăbim

Merele pot constitui alimentul principal al unei diete sănătoase. Consumul a trei mere într-o zi ne va produce senzaţia de saţietate şi, în consecinţă, ne va determina să consumăm mai puţin, slăbind progresiv.

Previn infarctul

Cantitatea mare de fibre conţinută face ca merele să regleze eficient nivelul de colesterol, prevenind îngroşarea arterelor, atacul cerebral şi infarctul.

Scad colesterolul

Merele previn depunerea colesterolului pe artere. Studiile recente arată că un consum de două-trei mere pe zi diminuează nivelul colesterolului, iar după două luni se observă o scădere a nivelului cu 5-15%.

Reduc glicemia

Deşi merele sunt fructe dulci, ele conţin zaharuri foarte simple, care sunt eliberate lent în sânge după absorbţia intestinală, fără a creşte glicemia. Protejează pielea

Cele mai recente studii ştiinţifice au arătat că fenolii antioxidanţi aflaţi în coaja unor specii de mere cresc foarte mult rezistenţa pielii umane la radiaţiile ultraviolete solare, protejându-ne astfel de efectele soarelui.

Medicii recomandă un măr roşu pe zi

Soiul „Red Delicious” este unul dintre cele mai cunoscute şi mai cultivate tipuri de mere. Pulpa este albă, cremoasă şi suculentă, de aceea este recomandat să fie consumat crud. Merele roşii conţin în coajă licopenul, o substanţă care, în anumite cantităţi, reduce riscul de inflamare a miocardului. Aceste cantităţi se acumulează printr-un consum zilnic de minimum un măr roşu.

Merele galbene protejează inima

La fel de gustoase, de-ţi lasă gura apa, sunt şi merele galbene din soiul „Golden Delicious”. Sunt indicate pentru echilibrarea sistemului limfatic, aşa cum sunt toate fructele şi legumele de culoare galbenă. Merele cu pigment galben conţin carotenoizi, care combat colesterolul rău şi previn bolile cardiovasculare.