VIDEO Ai probleme cu ochii? Include în alimentaţie ananasul!

1 2 jpg jpeg

Pe l├óng─â minerale ┼či vitamine, ananasul constituie o surs─â bogat─â de micronutrien┼úi. El este s─ârac ├«n calorii ┼či ,,lupt─â" cu diverse afec┼úiuni, cum este ┼či inflama┼úia, indigestia sau osteoporoza.

Toate efectele benefice ale fructului se datoreaz─â ├«ns─â unor enzime ┼či vitamine pe care acesta le con┼úine. Una dintre ele este bromelaina, o enzim─â care favorizeaz─â digestia ┼či ├«mpiedic─â balonarea. Singurul mod ├«n care po┼úi beneficia de aceast─â enzim─â este s─â consumi ananas proasp─ât.

Lupt─â cu cancerul

Studiile din ultimii ani au ar─âtat c─â ananasul con┼úine compu┼či anticancerigeni. Astfel, o cea┼čc─â de ananas proasp─ât con┼úine 70 de miligrame de vitamina C ┼či 95 de miligrame de vitamina A. Aceste vitamine protejeaz─â celulele s─ân─âtoase de amenin┼úarea radicalilor liberi, ce favorizeaz─â apari┼úia cancerului. Mai mult, substan┼úele ajut─â ┼či la vindecarea celulelor deteriorate.

Conţine mangan

Dintre minerale, manganul este recunoscut pentru propriet─â┼úile sale de ├«nt─ârire a oasele ┼či ┼úesuturilor conjunctive. O cea┼čc─â de ananas proasp─ât con┼úine 1,55 miligrame de mangan.

Medicii recomand─â b─ârba┼úilor o doz─â de 2,2 miligrame pe zi ┼či femeilor o doz─â de 1,9 miligrame. Cei care au dep─â┼čit v├órsta 50 de ani, pentru c─â au oasele mai fragile, ar trebui s─â includ─â ananasul ├«n alimenta┼úie, pentru a spori rezervele de mangan din organism.

Cite┼čte ┼či:

Ai probleme cu tensiunea? Mănâncă ananas!

Ananasul scade tensiunea

Surs─â important─â de cupru

Datorit─â con┼úinutului bogat ├«n cupru, ananasul ajut─â la prevenirea form─ârii cheaguruilor de s├ónge ┼či a bolilor osoase. Cuprul stimuleaz─â produc┼úia de hemoglobin─â din organism ┼či accelereaz─â cicatrizarea r─ânilor.

Caren┼úa de cupru cauzeaz─â osteoporoz─â, anemie, probleme cu glanda tiroid─â ┼či sc─âderea num─ârului de limfocite.

Medicii recomand─â adul┼úilor s─â consume 699 miligrame de cupru pe zi. O cea┼čc─â de ananas t─âiat cubule┼úe asigur─â aproape 151 miligrame de cupru, peste o cincime din doza zilnic─â.

Bun pentru ochi

Ananasul con┼úine betacaroten ┼či reduce astfel riscul afec┼úiunilor oculare cu p├ón─â la 35%. Consumul frecvent de ananas mai poate preveni ┼či apari┼úia degenerescen┼úei maculare, afec┼úiune care reduce abilitatea de a citi sau de a recunoa┼čte chipurile.